Gå til innhold

Ikke hatt avføring på 6 dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan,

det kan gå opp til 12 dager uten avføring etter det burde en reagere.

Gutten min begynte å få grøt når han var 4 og halv mnd. Han var oppe hele tiden og skulle ha pupp. Fikk beskjed fra helsestasjonen at jeg kunne gi grøt. Det tok kort tid og fra 5 mnd sov han hele natten gjennom. Han var rett og slett kjempe sulten. Du kan jo prøve litt til å begynne med, det tar tid å venne til grøt også.

Lykke til:)

Takk for svar. Det er jo anbefalt fullamming til 6 måneder, men man blir jo helt utarma av det. Ammer stort sett annenhver time. Stor baby på snart 9 kilo så han trenger jo litt også. Prøver litt grøt i morgen vi. Har kjøpt maisgrøt. Hvor tynn blander dere den? Har mm i fryseren, skal den varmes først, eller skal grøten varmes? Alt som er nytt er litt skummelt io starten..

du varmer morsmelk til kroppstemperatur ( litt over kanskje siden den kjølner fort igjen når du blander i grøten) Ikke ta den i mikro, det ødelegger næringstoffene!

Grøten bør vel bli såpass konsistens på at den ikke renner av skjeen, men ikke for tykk siden baby er vant med helt flytende.

Annonse

Jeg har en gutt som blir 4 mnd. i neste uke. Han har ikke hatt avføring på 9 dager..... Jeg har ringt helsesøster, og hun sa at det går ikke ann å få forstoppelse så lenge de kun får morsmelk. Det lengste hun hadde hørt, var en baby som hadde gått 17 dager uten avføring..... Så det er IKKE noen grunn til å bekymre deg.....

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve å gi lillegutt litt sviskesaft (bare 1/2 ts om dagen) for at han skulle komme seg på do, men så lenge han ikke plages med at han ikke kommer seg på do, skulle naturen bare gå sin gang......

guten vår bæsja ca kvar 5. dag fram til han begynte med fast føde. For morsmelkernærte babyar er det like vanleg å bæsje 10 gongar om dagen som ein gong kvar 10. dag. Viss han har vondt i magen kan du prøve å hjelpe han å trykke, ved å "sykle" med beina hans/presse knærne opp mot magen. det kan óg hjelpe å massere magen hans.

Viss han legg på seg som han skal er det ikkje nødvendig å gje noko anna enn morsmelk til han er 6 mnd gamal. Berre i rundt 50% av tilfellene fører innføring av fast føde til at babyen søv lenger/bedre om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...