Gå til innhold

August: Endelig kommer min lille fødselshistorie ( Kjapp og grei igangsatt fødsel)


kompemor

Anbefalte innlegg

13 dager over tiden hadde vi time på sykehuset mandag 14.08. Var forberedt på at det kunne ta dager før fødselen var over fordi det var hektisk på føden. Vi kom spente med bagen i bilen kl. 9.30 og møtte en flott jordmor som ønsker oss velkommen med å si at dette barnet skal ut før hun går av vakt kl. 15. Jeg hadde heldigvis seks cm åpning ved ankomst sykehyset, tenk å komme så langt "gratis"!!! Hadde litt maserier eller noe de siste ukene men ikke smerter eller ubehag av betydning.

 

Hun tok vannet, men likevel var det bare så vidt jeg kjente noe til riene. Jeg ble derfor satt på rifremkallende drypp like før tolv. Og da skjedde tingene fort. Etter en noe intens time var gutten født kl. 13.13. Han veide 4790 g. og var 53 cm.

 

Som om ikke denne "lette" fødselen var nok var jeg også så heldig å få eget rom på sykehuset og et barn som virker tilfreds og sover om natten. Takker for meg på denne siden og ser nok endel av dere på din baby siden. Sender videre restene av fødestøvet til alle dere over termin, det er litt av en tålmodighetsprøve å gå slik å vente. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med gutten! :-)

Hørtes ut som det gikk veldig greit og kjapt. - Fikk du antibiotika før eller under fødselen? Synes å huske vi snakket litt ang dette for ei stund siden, håper jeg ikke blander deg med ei anna nå! ;-)

 

Kos dere masse og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...