Gå til innhold

Se her! Supertips om bra tøybleier!

Anbefalte innlegg

Hei alle som lurer på tøybleier/ikke tøybleier

Besøkte en venninne som har prøvd tøybleier fra imsevimse i Sverige. Hun bestilte på nettet og fikk tilsendt. Det som er så bra med disse er at de er figursydde så de slipper brettes, i motsetning til f.eks de fra nøstebarn.

Vurderer å bruke dem selv, men hun anbefalte meg å kjøpe tørketrommel for det blir mye klesvask + at tørketrommel gjør dem mykere og selvfølgelig tørre så du kan legge dem rett i skuffen etterpå. Enkelt og greit.

Nettadresse: imsevimse.se. (tror imsevimse faktisk betyr edderkopp på svensk)

Håper dette var til hjelp! Hilsen en som blir mamma i november

Fortsetter under...

Det finst veldig mange formsydde bleier på markedet, Nøstebarn har og andre enn brettebleier.

Har ikkje prøvd ImseVimse sine, vi held oss til Popolini frå Nøstebarn + *billige* formsydde frå BabyKos. Trur grunnen er at eg likar å sjå bleiene/kjenne på dei før eg kjøper dei, og det blir vanskeleg via nett. Men eg skal ta ein titt, det er vel kanskje verd å bestille eit par for å prøve ut ulike typar.

Ja, tøybleiene blir veeldig mjuke og gode når ein tørkar i tørketrommel, men dessverre så sliter det og veldig på dei. Er egentlig glad for at vi ikkje har tørketrommel, for då slepp eg å bli frista til å putte bleiene i trommelen...

Lykke til med babyen som er venta i november, og viss dåke går for tøybleier, så er det alltid masse erfaring og gode råd å hente her inne om du blir usikker på noko.

:o)

Synes du burde gå for Imsevimse og tørketrommel om du føler det er en bra løsning for deg. Selv surret jeg rundt i denne tøybleiejungelen i vår og var svært forvirret og usikker på hva jeg skulle velge. Bestemte meg for at ok, må bare ta et valg, velger like godt en pakkeløsning fra en produsent, så slipper jeg å tenke mer på det. Valgte bambinomio og er veldig godt fornøyd med det. Tørker de på snora eller i tørkeskap om jeg har dårlig tid. Imsevimse er sikkert like bra som noe annet. Uansett er det jo veldig lurt å velge tøybleier. Leste at ett bleiebarn produserer et halvt tonn søppel i året...

Lykke til.

Hmmm.... Skal man begynne å tørke bleier i tørketrommel, da er det i alle fall ikke snakk om økonomi og miljøvennlighet lengre!

Siden de fleste i Norge bruker strøm som om den skulle være gratis og evigvarende, så har myndighetene blitt nødt til å sette opp prisen og den kommer vel til å øke enda mer for å få forbrukerne til å forstå at den slags sløsing ikke er forsvarlig i lengden. Skal man til og med bruke tørketrommel for å tørke bleier, da kommer man garantert ut med røde tall i regnskapet, både det ene og det andre regnskapet... Da kan man snart like gjerne bruke papirbleier.

Dette må være et svar fra en papirbleiebruker? Det er mange argumenter for å bruke tøybleier. Om du tørker noen tøybleier i tørketrommel feks sammen håndklær eller sånt en gang i ny og ne fordi du ikke hadde tid til å vente på å få de tørre faller ikke de gode argumentene som feks avfall, det å ivareta barnets hud, at de blir ferdig med bleier tidligere. Selv med økende strømmpriser kan jeg vaske en del bleier før det er snakk om veldige store utgifter. Jeg skal ikke påstå at jeg sparerer flerfoldige tusen på et barn, mine bleier var dyre i innkjøp, men jeg har tross alt litt å gå på og får jeg flere begynner det jo virkelig å bli lønnsomt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...