Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 hva trenger vi av dette, og hvilke merke anbefales??
nrtopåtur Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Til min "lille" som snart blir fire så brukte vi som regel bare frottè- kluter med vann. hadde ørlite babysåpe på når det var ille grisete. Ellers så hadde vi bare litt olje i vannet da han ble badet... Når det kom til salve så brukte vi bare apotekets barnesalve. (Det var den dem hadde på nyfødt intesiv) og den brukte vi også bare når det var behov og ikke i hytt og gevær... Og det skal sies... våres gutt var i vognmafiaen av dem som ikke var plaget med sår stump + + + i forhold til dem som ble pleiet og gnidd inn med alle slags mirakelgreier. Kan også si vi brukte litt talkum fro å få tatt den verste fukten rund halsen og i kriker og kroker innimellom...
Happy Ignorant Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Bruker minst mulig, da jeg ikke er tilhenger av å bruke parfyme og kjemikalier på babyen. Lactacyd er mildt og fint til allslags vask. Tror kanskje Babyline sine produkter kommer best ut i tester. Har brukt solkremen deres på jenta vår. Styr unna produkter med masse parabener. Disse stoffene er hormonforstyrrende, og finnes i nesten alle merker. Noen UV-filtre i solkremer er heller ikke bra. På grønn hverdag sine sider kan du lese mer om dette.
Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Babyline skal være best i test da :-) Natusan kom faktisk skremmeende dårlig ut i testen :-( Så her blir det Babyline for alle peng!! :-D
MorraTeFreja Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Ang. BabyLine, så er det 30% rabatt på de produktene på apoteket for tiden. Jeg har alt handlet inn. Her kommer ikke Natusan innenfor døra!
Suprise! Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Hvor kan jeg finne testen på Natusan? Var / er det ikke disse produktene dem gir ut på sykehusene også da?
Mai24 Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Her er testen: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2754
lissin Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Hei, da min toåring var nyfødt brukte jeg gasbind kluter, de er veldig myke og gode, og for det meste vann. Noen ganger er ikke det nok, da kan det være en god ide med litt babyolje på kluten (istedefor såpe) for å få bort bajsen ordentlig. De deler ikke ut natusan mer på sykehuset, pga parabener, som ikke er bra for barnet, mener å huske at det har med forplantningsevne hos barnet å gjøre. Vi fikk delt ut sebamed på sykehuset, og brukte babyoljen derfra. Siden har ikke jeg brukt noe anna. Vet det er littt parfyme i disse produktene, men de er testet og jeg vet at også allergikere bruker dette merket. Lykke til med stell, jeg gleder meg til det jeg, babyen ligger etterhvert og koser seg. Det var forresten rart til å begynne med, for da klarte ikke babyen min å forholde seg helt til et underlag, så hun var urolig i starten, men etterhvert ble stellet rene kosestunden:)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Vi kommer til å kjøpe en fetsalve til rompa fra apoteket (husker ikke navnet). Så blir det Babyline shampoo, og dersom det er nødvendig med noe mer så ser vi an. Evt. har vi litt olivenolje i badevannet.
minas'81&lillegull;) Skrevet 21. august 2006 #11 Skrevet 21. august 2006 Fant flere tilbud på vitus apotek sine sider. For de som ikke har skaffet seg den libero.startpakke saken, så kan den fåes her.. Gratis, og greie produkter.
mor til prins Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 har hørt at sebamed og babyline har de beste produktene. ingen av dem inneholder skadelige parabener. det er litt parfyme i sebamed sine produkter, men de anbefales av allergiforbundet. husker at mamma brukte sebamed på søstra mi, hun var veldig allergisk som liten. husk at får du en allergisk baby som trenger mye spesialprodukter og sånn så husk å søke om grunnstønad. dette er en stønad for å kunne kjøpe disse dyre produktene. det lønner seg å søke mens barnet er lite. i voksen alder er det nesten umulig å få denne stønaden. natusan kommer ikke inn i mitt hus heller.
minas'81&lillegull;) Skrevet 21. august 2006 #13 Skrevet 21. august 2006 Natusan skal ikke jeg ha heller!! Har prøvd såpe, shampo og våtservietter derfra på meg selv og liker ikke produktene i det hele tatt, og det er på meg selv som verken har sart hud eller allergier!! Frem til 15. sept har de 30% på seba-med, og div baby-line og andre produkter på vitus(det er det lokale apoteket, har ikke betalt for å reklamere for dem altså) Jeg har som sagt fått tak i den baby-pakken, og har handlet inn seba-med produkter. Kjenner til disse fra før, og vet de er gode.
mor til prins Skrevet 21. august 2006 #14 Skrevet 21. august 2006 har termin 7. nov. er det for tidlig å kjøpe inn stelleprodukter? går de fort ut på dato? kunne vært fint å handle på tilbud. sebamed er jo litt dyrere enn andre produkter.
EleResa Skrevet 21. august 2006 #15 Skrevet 21. august 2006 Bare et lite tips.. På VITA selger de også Babyline produkter, og de er billigere enn apotekets, selv på salg..
EleResa Skrevet 21. august 2006 #16 Skrevet 21. august 2006 Jeg har handlet inn, og utløpsdato er ikke før 2008
Winterlady Skrevet 21. august 2006 #17 Skrevet 21. august 2006 Har kjøpt Babyline selv. Min venninne sa hun hadde begynt å bruke lotionen på seg selv, og huden på armen hennes var blitt helt syykt myk kjente jeg- så den skal jeg også begynne med selv !!
mor til prins Skrevet 21. august 2006 #18 Skrevet 21. august 2006 til å smøre på dere selv kan jeg anbefale vaseline intensive care extra strength. har smurt magen og hele kroppen utenom ansiktet med denne siden jeg ble gravid og jeg har ikke fått ett eneste strekkmerke og huden er bedre enn noen gang. har skjekket den for parabener og den inneholder methylparaben(ett av to parabener som er vurdert til å være ufarlige) og propylparaben(den er de ikke sikre på enda).
jo-jo76 Skrevet 21. august 2006 #19 Skrevet 21. august 2006 Har vært inne og sett på testen til grønn hverdag, det er litt viktig å se på de forskjellige produktene da!! Ikke svartmale Natusan helt, liksom Noen av produktene deres scorer like høyt som babyline, for eksempel babyolje, babysalve og sinksalve. Jeg er litt gammaldags og liker natusanlukta, det lukter ordentlig baby syns jeg. Så lenge det eneste som gjør at produktet har fått ett poeng mindre i testen er at det er parfyme i, så syns jeg det er greit. Det er jo bare lett parmymert. Verre med det som inneholder parabener etc, de har jeg planer om å holde meg unna. En ting til - best i test her er jo bare om det ikke inneholder skadelige stoffer, det sier ingenting om hvor gode produktene er. Så jeg kommer nok til å prøve meg litt frem og se hva jeg liker selv!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #20 Skrevet 21. august 2006 Ja, må prøve seg frem. For min del blir det ikke natusan, for den lukta minner meg om spysjuke.. Blir kvalm av lukta fremdeles. Seba-med lukter rent syns jeg, og syns produktene jeg har brukt på meg selv har vært gode. Baby-line har jeg aldri vært borti, men de skal ihvertfall prøves. Flott tråd!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 21. august 2006 #21 Skrevet 21. august 2006 Vi brukte SebaMed baby badeolje når vi badet. Kjemepgod lukt også. Fin til å få løst opp eventuell eksem i hodebunnen også. Ellers brukte vi bare rent vann og Liberos papirkluter. De papirklutene er helt topp. Og når vi en sjelden gang hadde sår rumpe brukte vi sinksalve, tror ikek det har så mye å si hvilken.
kona til kona har født Skrevet 21. august 2006 #22 Skrevet 21. august 2006 Natusan er veldig sterke produkter, og har en utrolig høy PH. Husker vi lærte om dem på skolen allerede for 15 år siden, dratt fram som eksempel på missforstått mildt produkt. På sykehuset når vi var på omvisning sa de at de aldri ville ha anbefalt natusan på et barns hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå