Gå til innhold

Tømmer ikke brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alltid, men ofte når jenta mi er ferdig med en pupp er det mere igjen. Jeg kan klare å pumpe og håndmelke ut ca 10 ml med denne berømte fløta. Jeg legger hun til brystet flere ganger etter at hun slapp første gangen, og hun drikker litt til, men som sagt ikke tomt. Er det noen måte jeg kan få hun til å få ut alt på?

Og en ting til. Når jeg ammer jenta pleier jeg samtidig å klemme på puppen for å hjelpe henne å få ut melka. Jeg ser jo at hvis jeg håndpumper kommer det mere trykk på strålene hvis jeg klemmer samtidig. Er dette dumt for produksjonen? Burde jeg slutte? Kan hun faktisk klare å tømme brystene bare ved å suge? Jeg tør liksom ikke prøve. Vil at hun skal få så mye som mulig i seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For storprodusenter saa er dette med aa toemme brystet et latterlig konsept. Vaer fornoeyd saa lenge alt er like mykt etter amming. Det som faktisk beskytter barnet mot fedme i fremtiden ved amming er at de slutter aa drikke naar de er mette. Saa slipper hun, evt tar begge og er fornoeyd og vanligvis gaar to timer fra start til start av ammingen er det helt ok.

Barnet klarer fint aa toemme brystet uten hjelp, det er faktisk spesialmuskler inni der som du kjenner naar utdrivingsrefleksen setter i gang. Ved pumping kan det du beskriver vaere en effektiv metode, ellers er det unoedvendig.

Saa lenge barnet legger ok paa seg saa er det ikke noedvendig aa stresse med dette. 5-6 vaate (inkl baesje) bleier per dag sier at barnet faar nok vaeske.

Skrevet

Hvis du klarer å få ut 10-20ml etter amming, vil det si at brystet er tømt:-) Det ligger alltid noe melk igjen, så dette er ikke noe å stresse med.

Jeg hadde en periode hvor jeg måtte klemme på brystet under ammingen pga dårlig utdrivning. Dette er, som Expat sier, helt unødvendig hvis alt fungerer som det skal. Fryktelig tungt er det også med denne klemmingen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...