Tessa1977 Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Trenger råd jeg. jeg må på do og veit magen er full av råtten ma,t men får det ikke til:( har prøvd over et par dager: 15ml duplomax(tør ikke mere) , kiwi, svisker, linfrø,kaffe. Blir gal.. Samtidig har jeg vonde kynnere som gjør at jeg løper på do fordi jeg tror jeg må, setter meg ned og nei måtte vist ikke alikevel. Har hatt mensen vondt i maghe og rygg et par uker nå også. De siste dagene har jeg begynt å bli kvalm. Men aller mest har jeg bare lyst til å sove og spise sjokolade:) Andre som har det sånn?? Råd mot forstoppelse tas i mot gledlig. Klyster kan ikke brukes for har auue hemorider. går inn i min uke 36 i morgen.
Tiddelidu Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Hmm, du må nok ta deg en tur på apoteket. Tror du kan få Movicol pulver reseptfritt. Brukes mot akutt forstoppelse. Blandes i et halvt glass vann og tas en gang om dagen (eller to, husker ikke helt). Viktig å drikke mye når du tar dette pulveret ellers gjør det vondt verre. Du burde prøve Dulcolax stikkpille for å smøre og "irritere" tarmen litt selv om du har hemorrider. Bare vær forsiktig. Ta litt krem på tuppen på den. Ellers får du dråper som heter... Søren nå har jeg glemt det. En liten hvit flaske med grønn etikett. Du tar ca 10 dråper om kvelden. Det setter fart på sakene. Dette får du også reseptfritt på apotek. Hilsen fra spl.
Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 offda,ikke godt nei...sleit selv med det der.men tror kombinasjonen,vann,plommer og tyggis gjorde susen...har iværtfall ikke vært plaga siden jeg fant den "mirakelkuren". prøvde også mye annet,uten at det hjalp meg. tørka aprikos og mye vann hjalp,men jeg ble så vindfull at mannen nekta meg mer,hehe...du får prøve deg frem med diverse.se på kjerringråd.mener det sto mye der. lykke lykke til da =0)
tess25 Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Hei! Du kan bruke Microlax klyster som virker hurtig, og du kan øke dose på Dulcolax. Dulcolax bare smører tarmen og er volumøkende så det er ikke farlig å bruke. Forstoppelse er noe herk!! Lykke til..
tess25 Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Ups..Så ikke at du ikke kunne bruke klyster. Glem den delen! Drikk masse vann og spis fiberrik mat.
Tessa1977 Skrevet 20. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2006 TAKK:) skal ta meg en tur på apoteket å shoppe litt avføringsmidler i morgen:) Trudde duplomax var samme som lakserolje jeg. Derfor jeg ikke har turt ta mer. Jordmoren trudde kanskje jeg kom til å føde før denne gangen, siden jeg vistnok har så mye modnings smerter. skjønner ikke helt hva som er hva jeg da men...så jeg ville liksom ikke ta for mye heller hvis det er et gammelt kjerring råd som skal hjelpe mot start på fødsel. Selvom baby kommer nok som hun vil. men er jo litt redd for at det kunne startet allerede nå. Et par uker hadde vært perfekt å vente:)
Tiddelidu Skrevet 20. august 2006 #8 Skrevet 20. august 2006 Nå husker jeg det! Dråpene heter laxoberal dråper. Men forhør deg på apoteket om du kan ta de. Er nokså virksomme... Så jeg ikke setter i gang fødsel for tidlig liksom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå