*ale* Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Skal til Kreta i slutten av september, og kom plutselig til å tenke på dette.. Bør man være varsom med å amme offentlig der (tenker på på kafeer/ spisesteder, kjøpesentre o.l.)? Noen som vet? Skal til Platanias. Lite lyst å dra på meg lokalbefolkningens vrede :/
Expat Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Det lureste du gjoer er aa ta med en lett sjal som du kan drapere over dere naar dere ammer, da bryr ingen seg. Saa lenge man viser hensyn blir det ikke problemer. De kan synes det er rart, men da er man jo "utelenning" da
*ale* Skrevet 20. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2006 Hehe.. får snakke svensk:) Sjal... hmmm.. får finne på noe lurt... Takk.
ettbarnsmammaen Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Hvordan er det i Tyskland, da? Kan man amme offentlig der? Vi skal dit i september.
Expat Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Helt greit her, har tilogmed ammet paa bussen igjennom det tyrkiske kvarteret. Pleide aa dekke meg til litt da, trenger liksom ikke blotte seg fullstendig. Men tyskerne soler seg topploes uannsett, saa det er ikke store greia.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Hva med Frankrike og Spania da? Samme som Kreta?
Expat Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Frankrike var ikke noe problem. I spania er det igjen lurt med sjalet. Foroevrig er de stort sett saa fascinert av blonde babyer at det er lite problem.
Gjest Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Hei! Var i Spania i sommer, og det var null problem å amme offentlig. Satt ikke akkurat og vifta med puppen, satte meg f.eks på en stol inn mot veggen på kafeer, satte meg bak en stolpe på kjøpesenter etc. Men dette gjør jeg jo her hjemme også, så det ble ikke den store forskjellen. Fikk inntrykk av at selv om jeg ikke så mange andre ammende mødre rundt omkring, så er det så vant med lite klær og blottede pupper uansett, at ingen reagerte. De fleste spanjoler solte seg f.eks toppløse.. Sånn er det å bo i varmt klima!! ;-) God ferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå