tassi2venterjente12oktober Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Skrev et innlegg før idag om at jeg følte det var mindre og svakere spark siden i går kveld.Lagt i ro en stund, og på 40 min kjente jeg iallefall 25 spark. Variert styrke..Er ikke det bra? Nå når jeg sitter å ser tv, merker jeg mindre igjen. Tror det bir verre når jeg stresser og tenker på det hele tiden..Hva tror dere?
*Udon'tKnowMe* Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 25 spark på 40 min tror jeg er kjempebra altså... leste om ei som hadde fått 4 på en time, og det var visst også godt nok (TROR jeg).. Du er jo ganske langt på vei,så du må ta det i beregning at babyen har liten plass,og derfor kan det være at det er mindre aktivitet,særlig kanskje når du sitter.. da blir jo magen presset litt sammen.. Men føler du deg usikker så er det bedre å ta en telefon til føden.. Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite..
Gjest Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 25 spark på 40 min er jo veldig bra! Høres ut som en fornøyd og glad baby du har i magen! Tror ikke du trenger å bekymre deg! Har for øyeblikket en aktiv jente selv. Hun sparker ikke, men prøver visst å presse seg ut gjennom mageskinnet! AUU! Men, det er jo bare hyggelig da.. Kos deg med magen! Alt står bra til med din lille - garantert! Flink bebis!
tassi2venterjente12oktober Skrevet 20. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2006 Jeg skrev feil, ikke 25 men 15..Det var litt mindre...
Gjest Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Uansett bra! Har lest at du skal ha 5 innen 20 min om babyen ikke sover, så jeg tror du kan slappe av.
Janne og Jakob Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Halloen, tror det meste er greit så lenge man kjenner noe til babyen hver dag, husk på at den får det jo trangere der inne. Jeg selv har 5 dager igjen til termin, og kjenner ikke direkte spark, men mer som om han strekker seg der inne, kan kjenne at magen blir hard å at den innimella skifter fasong, jordmor sier dette er normalt og det varierer hos alle - ingen fasit. Så tror du skal slappe av å stryke deg over magen, for som du sier selv...kan bli verre av stress, å det har jo ikke den lille godt av i lengden.
På'n igjen Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 HAr telt spark siden uke 28, og de første 6-8 ukene fikk jeg 10 spark på mellom 5-10 minutter stort sett hver dag. De siste ukene nå har jeg måtte vente helt opp til 1 time, har jo resultert mange ganger i at jeg har sovnet før jeg har kommet til 10. Bekymrer meg faktisk endel at jeg plutselig ikke kjenner noe på en hel dag og at jeg deretter bruker over en time på å få ti når det normalt har vært stor aktivitet. HAr bare 10 dager igjen (håper jeg da...) skal til jordmor på tirsdag, gleder meg til å høre hjertelyden så jeg er sikker på at det er noe liv der.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå