Gå til innhold

Gravid, på tross av mensen?

Anbefalte innlegg

KAlde fakta:

siste mens: 22.juli

el. 6. august (siste dag med el.slim)

ikm 20./21./22 august

Fikk likevel mensen torsdagmorgen, altså på 11 dpo. Nå er den avtagene og regner med at den slutter i morgen. Litt rart og uvanlig å ha både kort syklus (27 dager, mot vanligvis 29++)

Har ved et tidligere svangerskap testet positivt tre dager etter en femdagerlang, tilsynelatende vanlig, mens. (mensen slutt lørdag, positiv test tirsdag kveld). Dvs si at jeg endten hadde mensen og var gravid, eller ble gravid rett etter mensen og egget festet seg og produserte nok hcg på tre dager?? tror den første er mest sannsynlig.

Så nå klarer jeg ikke å slå meg helt til ro med at jeg ikke er gravid. Eneste tegn nå, er at jeg har vært kvalm og uvel i en uke. Spyr ikke, men kjennes ofte ut som like før. har ingen mensensmerter, men føler meg støl i magen/under ribbebena.

Så i tvil om jeg skal "kaste bort" penger på en ny test? Eller bør jeg ringe legen i morgen og ta en test der? er det dyrt?

Eller noen forslag til om dette er noe helt annet?

Setter pris på alle svar/meninger:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5999416-gravid-p%C3%A5-tross-av-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legens urin-tester er ikke noe bedre enn de du kjøper på apoteket, men blodprøve hos legen er kanskje bedre? Uansett tror jeg at jeg ville kjøpt en test på nettet og sett om det ble positivt jeg. Selv betalte jeg 82 kr for en urintest (positiv) hos lege. Men mange leger tar ikke betalt for det fordi alt som har med svangerskap skal jo være gratis. Men det kan du jo spørre om på legekontoret.

Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du er gravid igjen:)

Hmm dette kjente jeg meg veldig igjen i. Jeg hadde veldig mange symptomer før jeg fikk mensen, var nesten sikker på at jeg var gravid. Men jeg fikk mensen 2 dager før vanlig og den var normal.

Så da tenkte jeg, nei nei, vi prøver igjen.

Men nå har jeg hatt murringer og vond mage nesten hele tiden. Masse luft og begynner å bli litt kvalm.

Har EL til uka og vi kommer til å prøve igjen da. Men jeg klarer ikke slå meg helt til ro med at jeg ikke er gravid.. Det eneste symptomet som har blitt borte er ømme pupper, så det gjør meg i tvil igjen..

Ikke lett dette for oss prøvere..

hei... jeg må si jeg føler at jeg er litt i samme båt her. pilleslutt 7 juli. el rett før jeg reiste på ferie, hadde så utrolig mye murringer nederst i magen hele ferien.var også veldig trøtt. hadde ikm 9 aug, men mensen kom 4 dager på overtid.ja ja tenkte jeg, er ikke gravid da. hadde mensen i 2 dager, veldig kort til meg å være. murringene har enda ikke blitt borte, tok en cb test 17 aug, den var negativ. jeg føler alikevel at den ikke var riktig, jeg føler at noe ar annerledes. murringer enda.. begynte med småkvalme i går +at puppene er begynt å bli ømme.. lurer på om det egentlig ikke var "ordentlig"mensen???? tror jeg får ta en ny test i morgen jeg

Annonse

Angel, du må la meg høre hvordan det går!

Jeg skal ringe ned på legekontoret, og høre om jeg kan få ta en gravi test der i morgen eller i dag. Sparte ikke på morgen urinen i dag for jeg var oppe på do i natt kl tre, så klokken syv er det jo bare fire timer siden sist. skal prøve å ikke gå på do i natt som kommer.

I dag var jeg skikkelig kvalm, måtte ligge helt helt i ro for ikke å kaste opp. Er ennå litt uggen men ikke mer enn de andre dagene. om jeg ikke er gravid vill jeg at en lege skal sjekke om det kan være noe annet som er galt med meg, gjør meg sprø av ikke å vite...

Jeg har det akkurat på samme måten. Pleier vanligvis ha mensen i 1 og en halv uke (med 2-3 dagers opphold midt i), men denne gangen varte den i 2 dager så var det bråstopp!! Pleier som regel å spotte ganske lenge etter mens-slutt, men nå er det ingenting. Er oppblåst i magen og smårar i kroppen... Har ikke testet, men vurderte å ta en snart.

Må nevne at jeg hadde vanlig mensenvondt, så der har det ikke vært noe unormalt..

Noen som vet hvor vanlig det er å ha mensen og være gravid alikevel?

Jeg har vært gravid før og da mistet jeg mensen. Så jeg tror vel egentlig at det ikke er noe, men har ikke hatt 2-dagers mens siden jeg var jentunge og fikk mens for første gang.

Spennende å høre hvordan det går med dere!

Lykke til med testing!

På helsenett.no sto det en artikkel om tidlig graviditet, og der skrev både lege og sykepleier at det faktisk var ganske vanlig med lignende mensblødninger i svangerskapet. Hva som regnes som "ganske vanlig" vet jeg ikke, og det sto heller ingen tall på akkurat det.. Men dette er vel så forskjellig fra person til person som mye annet. Må nevne at blødninger i svangerskapet ikke hadde samsvar med komplikasjoner, sto det... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...