Gå til innhold

Mensblødning...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tør ikke å spørre om dette på 1.trimester, fordi det var så mye negativt i forhold til de som uttrykker bekymring og psyker andre ned... så selv om jeg ikke er gravid på nytt og ikke har konstatert at vi har mistet den lille spiren er jeg nå så bekymret at jeg bare må forhøre meg litt...

Har en sønn fra før, og hadde litt blødninger i 1. trimester med ham- men det var kun på do etter trening.. og lite friskt blod...

På fredag kjentes det ut som om jeg hadde fått mensen igjen... Har måttet gå med bind siden da og har blødd en god del... Har hatt litt kjøringer/murring i magen siden lørdag... Har ikke hatt enorme smerter, men har vært litt vondt innimellom....eller egentlig stort sett... Det er ikke stikkninger (som i at livmora strekker seg etc...) Det føles rett og slett bare som om jeg har fått mensen igjen... Jeg pleier egentlig ikke å ta sorger på forhånd... Så, har hatt jobbehelg, holdt fasaden... men er egentlig skikkelig bekymra etterhvert... Hadde tenkt å ringe legen for å bestille time i morgen... er i 7 uke.... nå må jeg jo bestille time uansett... Hva sier jeg da? Og slipper vi til med en gang, eller kan jeg risikere å få time langt uti uka?!!!

Hilsen trist....

Fortsetter under...

Hører selv til på 1. trimester og har fått med meg all sytingen om å bli nedsyket der så jeg forstår godt at du heller vil spørre her.

Jeg ville ringt til legen på mandag og fortalt hvordan det ligger an og at du trenger en time raskt. Uansett er det ikke noe kjekt å gå å vente og lure. Hadde selv SA i uke 11 og måtte holde maska og vente siden vi feiret 60 års dagen til faren min.

Viss du er veldig bekymret går det også an å ringe legevakten. Jeg tror de enten vil si at du må vente til i morgen, eller de vil gjøre noe nå, men tror nok helst at de venter til i morgen.

Jeg skal hvertfall krysse fingrene for deg, håper at alt går bra.

25 % av alle svangerskap som har gått bra har hatt blødninger. Det er likevel viktig å få sjekket ut hva det er.

Takk skal du ha... :) Jeg vet jo at det kan være andre årsaker enn sa og håper selvsagt på det... tror jeg drøyer til i morgen... nå har jeg jo gått hele helga uansett.... Satser på å få slippe til med en gang... de har vel noen akuttimer, tenker jeg...

Hilsen ei som håper å være blant de 25% ;)

Hei.

Jeg er gravid i uke 8, og har også småblødninger innimellom. Jeg hadde også dette da jeg gikk med sønnen min på 4, og alt gikk helt bra. Kjenner mange som har hatt det likedan uten at det er noe galt. Et lite tips som er verd å prøve er å ringe direkte til gyn.avd på sykehuset uten å ha henvendelse fra lege.Dette gjorde jeg og de var kjempegreie! Fikk komme på ul, å så et lite hjerte som slo. Det er i allefall verdt et forsøk!

Lykke til

• 3 uker senere...

Jeg anbefaler deg å ta direkt kontakt med de som utfører ul.

Jeg begynte å spotte i uke 5, tok kontakt med gynokologen min samme dag og fikk ul, første gangen kunne han ikke se om det var en sa, siden embryoet var så lite og fostersekken var helt fin, fikk ny time uken etter, tidlig neste uke var jeg hos fast legen ho kunne ikke finne noe galt, dagen etter økte blødingene på og i slutten av uken var jeg på ny ul og da var fostersekken borte. Fikk en liten blødning i dette svangerskapet i uke 6 fikk da også time til ul samme dag som jeg merket det, var sikker på at det var døtt, men det var et lite hjerte som slo så fint der inne og det slår fortsatt i uke 25

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...