Gå til innhold

LOUISE: hvordan kan du gå in på 2.tri, når 2.tri begynner f.o.m 13.uke??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

luise er nok på vei til 2 ho har 12 fullgåtte uker og da er hun i uke 13 og 2 tri:)

 

Glder meg til jeg er der;) lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du 12+6 er du alt 6 dager inn i uke 13 (6 dager inn i 2 tri)

 

Du går over når du har 12 fullgåtte uker

 

11+6 er siste dagen i 1 tri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha... I overskriften på 2.trimester står det at 2.trimester begynner FRA 13. uke.... Der står det jo det!? 1. dagen må jo da være 13+1

 

Så da må man vel nødvendigvis ha gått ferdig 12+6... Spør du meg.

Louise har bare 11+6

 

Hilsen matematikeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, matematikeren. Når du er 11+ ett eller annet er man i sin tolvte uke, så derfor når man er 12+0 begynner man på den 13 uken og kan gå over til 2 trim. Ikke noe mer å diskutere, for når jeg logger meg inn nå så står det at jeg er i min 12 uke (altså 11+...) og på slutten av det jeg kan lese står det at dette er min siste uke i 1 trim, og at jeg fra neste uke av kan flytte til 2 trim =) Så, når de sier det selv er det vel riktig eller og vi kan alle legge denne diskusjonen død en gang for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to måter å telle uker på

 

Metode1:

eksempel, når noen sier 11+3 er de ferdig med 11 uker å er nå på 3.dag inn i uke 12

 

metode 2: den BIM bruker:

DE teller den uken du er i. det som er 11+3 er da uke 12

 

Forstår du eller?? Er litt komplisert dette, men ikke så vanskelig når man forstår tegningen liskom;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker regnemåten til BIM..så jeg er 12+0 i morgen og går da inn i uke 13.. og dermed over i 2 trimester.. Hvis folk selv velger og gå hele uke 13 (12+1 til 12+6) før de går over til 2 trimester så vær så god.. men jeg hopper over når BIM sier jeg begynner på uke 13 og det er nå i morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hilsen 11+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok d ikke er noe man velger om man vill gå over til 2 tri eller ikke;) man flyttes nok automatisk over når tiden er der:) er vel en nasjonal eller internasjonal standard på dette:)

 

Er nok bare anonym som har missforstått måten man regner uker på, men tror d falt inn nå.. har iallefall gjort mitt beste for å forklare det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg ble ganske provosert over frøken anonym her....

Det var da en voldsom måte å reagere på??....

Var det fælt at Louise kom over der før deg? Eller hva var det som gnagde deg så fælt med at hun gikk over i 2.tri.....?

 

Måten å angripe folk på da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare flirer litt jeg.. for jeg har skjønt for lenge siden at det er mange som ikke helt forstår denne uke oppdelingen.. Så jeg syns det er samme diskusjonen jevnlig når noen annonserer "overgang" til 2 trimester.. Så jeg er ikke sjokket over at spørsmålet kom.. Men "tonen" det ble frembrakt i var litt krass ja, det skal jeg innrømme at jeg også syns.. Men men.. Jeg tok meg ikke nær, og det mente nok ikke anonym å forårsake heller..

Forandret litt på signaturen min jeg, så ble det kanskje litt mere forståelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...