Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

barselavdelingen er et sted som på mange måter fungerer som et "intensiv kurs" i barnestell og amming. Det er stor forskjell i kvalitet på de som jobber der, og et råd er at man finner noen en føler kjemien stemmer med, og som man bruker som "støtte" både til ammespørsmål og barnestell. Det er barnepleierne som har denne jobben -bruk dem for det de er verdt!

hemmorider: har dere hemmorider blir disse mye verre ettter fødsel, og de kan oppstå ved fødsel. Spør betjeningen om ispose - gjerne 2 ganger daglig. Selv om de ber deg legge en klut mellom isposen og stumpen, ikke gjør det - det skal være KALDT nedpå hemmoridene, men ikke hold for lenge om gangen på et sted. Spør også om å få sheriproct stikkpiller og salve. De kan kun dele ut en pille om gangen, så sørg for at du alltid har en parat til neste gang du skal på do.

Så får du mannen din til å kjøpe xyloproct rektalsalve, den "tar" mye bedre enn sheriproct. ha med mykt dopapir og intimservietter hjemmefra, og benytt deg av hånddusjen på WC. Ja, det er noe herk, akkurat denne delen av å være barselkvinne, å slite både med hemmorider, renselsesblødning og kanskje problemer med sting. Godt at babyen tar det meste av fokuset denne tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for tips!

Selv om jeg ikke har planer om å få hemmorider... :-/

Men skulle det i verste fall skje, skal jeg prøve alle dine tips!

Skrevet

alcos anal hjelper også veldig godt på hemorider.. er en salve det også =)

Skrevet

Alcos Anal hjelper overhodet ingenting sammenlignet med sheriproct og xyloproct. Hvis du synes at Alcos Anal hjelper er det flott, men da har du ikke alvorlig avskyelige kjøttkake-hemmorider som meg og mange med meg får etter fødsel

Skrevet

hahaha.. kjøttkake hemorrider ja, akkurat slik var det sist for meg!! var vondere bak enn fremme jo! men det gikk fort over, og jeg kom meg til hektene veldig kjapt i grunnen. men du har rett, det kommer ofte fæle klumper ut av den derre trykkingen!

Skrevet

xyloproct er det eneste som er no da en sliter med hemorider..ellers har en ikk eno problem har jeg finni ut.. hihi.. joda.. men jeg har fikset meg med resept på både den kremen og de stikkpillene så ejg har.. for dør uten.. og blir sikkert ikke no bedre etter fødsel..

Skrevet

finnes det ingen flere tips, en de som har med hemorider å gjøre? :)

Skrevet

får helt prestasjonsangst av denne debatten egentlig hehe, ønsker ikke å få kjøttkaker :)

har dere vært plaget av hemoroider under svangerskapet åsså?

Skrevet

glimrende glimrende at du minnet oss på det..nå har jeg enda en ting å putte i bagen...takk for forslaget...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...