Gå til innhold

Hvilke forberedelser gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på som f.eks massering av brystene for å prøve å unngå vondt i dem når ammetiden kommer, bekkenøvelser, spesielle andre øvelser, smøring av underlivet (har hørt en spesiell olje skal være bra å smøre med), annet?

Kom med tips til hva som kan hjelpe på hva :-) Selv om det er gjerne mye "myter" og kjerringråd- så er det uansett verdt å prøve.

Grunnen til at jeg spør er at jeg er usikker på hva som er lurt å begynne å gjøre nå.

Er forressten 28+3 .

Takker for alle svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har begynt å smøre meg nedentil med Weleda sin fødselsforberedende olje, fås på helsekost til 129 kr. Ellers har jeg begynt med bringebærblad kapsler nå i uke 36, skal være bra for livmor, også kjøpt på helsekost til 70-80 kr.

Ellers gjør jeg ikke så mye. Smører magen med Weleda sin olje mot strekkmerker, fungert fint foreløpig!

Bra spm foressten! Lurer litt på dette selv :)

Skrevet

Det var denne oljen jeg tenkte på ja :-) Men lurer sånn på hva den skal være godt for? Liksom der nede :-)

Og hva skal disse bringebær-kapsler hjelpe mot?

Skrevet

Hei!

Er i uke 39 med nr 2.

Smører underlivet med fødselsforberedende olje, ellers ingen spesielle forberedelser, bortsett fra å hvile og samle krefter til fødselen nå de siste ukene (14 dager igjen).

Skrevet

Ojlen skal sammen med tøying av huden, øke blodsirkulasjonen og gjøre huden mer elastisk slik at vi ikke revner så mye. Dette er det forsket en god del på, og viser seg å ha god effekt.

Kan også bruke jordnøttolje.

Skrevet

"Bringebærblad har helt siden middelalderen vært en av de mest benyttede naturmedisinske urtene for kvinner. De ble brukt både mot hemorroider, diaré og dessuten som styrkemiddel for livmoren i de siste månedene før fødsel og rett etter, på grunn av sin sammentrekkende virkning. "

"Bringebærblad egner seg spesielt godt for gravide kvinner for å styrke livmoren de 3 siste månedene av svangerskapet og er også gunstig rett etter fødselen på grunn av sin sammentrekkende virkning."

Kunne ikke finne noe mer om det. Står i grunn ikke noe på den pakka jeg kjøpte heller..

Skrevet

Googlet litt til og fant dette:

Bringebærblad-te minskar mens-smerter, og har blitt gitt til gravide mot slutten av svangerskapet for om mogelig å styrke musklane i livmor og bekken, som omtalt i bl.a. det britiske legetidsskriftet The Lancet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...