Gå til innhold

Helt besatt!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått innvilget ks den 6/10, men i det siste har jeg hatt mange mareritt og nærmest blitt helt besatt på tanken om at jeg må få flyttet datoen. Har det litt sånn som deg Enjente med en jente... Har vondt over alt og tror neppe jeg klarer gå til datoen i og med at den er bare ÅTTE dager før ul-terminen. Jeg har fullstendig blokkerende angst for at ting skal sette i gang før tiden. Har et stykke fra sykehuset også, så det er ikke bare bare å komme seg dit. Nå lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre, om jeg skal ringe sykehuset i morgen, eller om jeg skal skrive en mail og forklare meg. Er det noen som kan gi meg noen råd? Jeg klarer liksom ikke roe meg heller. Er det forresten jeg som skal sist i ilden her? Eller er det noen her inne som skal ha planlagt ks etter min dato?... Åh.... jeg syns det er så uutholdelig fryktelig lenge igjen:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998800-helt-besatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ks termin 29/11 og ul-termin 9/12. Jeg venter mitt andre barn, og fødte sist i 2005, så det er ganske tett.

Jeg hadde en forferdelig grusom og dramatisk fødsel sist og tok opp samme problemet med overlege på Rikshospitaet i forrige uke.

Jeg skal ha ks 10 dager før ul termin og en uke før menstermin, hva hvis det starter av seg selv før snittet...? Jeg er jo andregangs, det går jo ofte fortere da....

Hun beroliget med veldig. Det er viktig at barnet kommer så nært termin som mulig, da er lungene mere utviklet og det er mye mindre sjanse for komplikasjoner. Dessuten er det ikke noe problem å utføre et keisersnitt så lenge man ikke er i aktiv fødsel (hodet er i fødselskanalen og man har pressetrang). Det er veldig sjelden det går så fort. Jeg har rimelig lang vei til sykehuset hjemmefra, så jeg var ganske redd selv, men hvis man får rier eller vannavgang, er det bare å sette seg i bilen og ringe føden på veien og be de gjøre klart til ks.

Også tenker jeg at hvis det starter av seg selv og det går så fort at de ikke rekker ks, så er det virkelig meningen at han skal komme ut den veien (vaginal fødsel).

Lykke til, det går nok veldig fint, men jeg deler begymringen med det, og anbefaler deg å snakke med jordmor eller lege på sykehuset.

Venter du førstemann?

Hilsen Yvonne som skal bli tobarnsmamma 29/11

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998800-helt-besatt/#findComment-6004496
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Ja, dette er min første, men selv ble jeg født fire uker for tidlig. Nå hadde jeg ingen planer om å få snitt så lenge før termin altså, men bare noen dager! Jeg tok mot til meg i dag og ringte fødeplassen. Ble møtt av en sur jordmor av den typen som ikke har tid til å høre på hva jeg spurte om før hun konkluderte med at slik var det og dermed basta!!! Fikk ikke gehør og ikke forståelse. Fikk ikke engang sagt hvor langt det er til sykehuset for meg før hun klasket på røret:-(

Nå skal jeg forsøke å roe meg og gjøre som du anbefaler yvonneyvonne: Det får skje det som skjer. Jeg har gjort det jeg har hatt mulighet til å gjøre. Resten er ikke opp til meg. Det er vanskelig å være gravid. Plutselig er en prisgitt sure eller blide og dyktige og ikke fullt så dyktige fagpersoner. Takk for støtten begge to i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998800-helt-besatt/#findComment-6012703
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...