Gå til innhold

Desember: Hvor mye sover de?

Anbefalte innlegg

Altså, vi er helt ute og kjøre med sovinga her. Har aldri sovet mye, gutten vår. Men nå sover han ca 1,5 time fra ca 11.30. Og så sovner han ikke igjen før 17.30-18.00 igjen. Sover da alt fra 1/2 time til 1,5 time. Dette er jo ALT for seint å sove, blir jo såååå seint på kvelden før det er natta! I går var klokka 23.30 før han sovna, sover så urolig om natta for tiden. Våkner ca hver time...... Opp klokka 8. Prøver desperat å få han til å sove litt tidligere på dagen, men er kul umulig. Burde jo ikke latt han sove nå, men han er så utrolig grinete og trøtt at det er ikke til å tro.

Phu, ble bare klaging dette, han er jo verdens søteste og da. Så deilig der han gliser og klapper søte til mor!

Men hvor mye sover deres barn? En eller to lurer på dagen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998485-desember-hvor-mye-sover-de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

I det siste har det faktisk blitt tre dubber..

vi står op ca 7.30, og allerede kl 9.30 er han trøtt som ei strømpe, sover da fra 30-60min. Og så blir det en dubb igjen ca kl 13.30 (ca like lenge), og så blir det en liten dubb igjen i 16.30 tida, før det er natta kl 19.30...

Men noen dager blir det bare to.. og da er det den i 13.30 tida som utsettes, og den i 16tida som droppes!

Han er super aktiv mellom dubbene, så han er rett og slett sliten og vil sove! Og han blir så inderlig sur uten de....

Lillegutten vår har følgende rigide døgnrytme:

Våkner kl 6. Lur fra 9-10. Ny lur fra ca 13-15 (evt kortere) og sovner ca kl 20. Deretter får han pupp ca kl 2 og 5 på natta......og starter for fullt kl 6.

Synes ikke han sover spesielt mange timer i løpet av et døgn, nei!! Nå for tiden jobber vi med å kvitte oss med nattamming, men det er søren ikke enkelt, han virker jo helt utsultet ved 2-måltidet!

Uff, burde vell ikkje skrevet her ettersom eg har et vindunder barn når d gjelde soving har eg forstått..hehe, men hvertfall

- 08.30 står vi opp

-10.30 sove i i 2-3 tima

-15.30 sove i ca 2tima

- 19.30 sovner for natta og sove t neste morning ca 08.30

sve jo nesten meir enn ho e våken snuppa vår, men om ho ikkje får denne søvnen blir ho skikkelig sutrete og veeeldi overtrøtt

Annonse

Her er sovingen usedvanlig strkturert for tiden.

Han sover sine vanlige 12-13 timer om natten.

På dagen sover han to plunder hvor hver er på ca 1 1/2 timer.

Noen ganger dupper han av en ekstra gang midt på dagen, men da sover han ikke lenge. Regner med at dette kommer av at han får 4 tenner samtidig og det er sikkert slitsomt. Så da er det sikkert deilig å bare lukke øynene litt.

Takk for svar, alle sammen!

Nå er det andre dagen med storesøster på skolen, så nå har lillegutt måttet opp litt over 7. Og disse dagene føler jeg vi er på rett vei!!!! I går la han seg 21.30, og det var så deilig! Tenk å ha litt kveld for seg selv igjen. Nå skal han snart legges, men må vente til rette øyeblikk, hehe. Krutt i denne gutten vår! Sovet to ganger i dag, men korte lurer. Så nå håper vi natta blir bra. Styrer med tann nummer 8, så blir vel litt surving i natt og.

Vel, ser lyst på fortsettelsen nå, tror vi skal klare å rette på rutinene litt etter hvert:-)

tann nr 8???himmel, e ik rart han ik vil sove..hehe, her har vi knapt fått n2:)

Men godt å høre hane på rett kjøl når d gjelde sovingen, d trenge du no snart..

Tror du og alle andre som slite m søvn må være de tøffeste og mest tålmodige mammaene..hadde ikkje klart d eg tror eg..

Vi hadde nokken netter som va sånn hver 2 time sku ho ha mat.. holdt på 1uke, putta snuppa på eget rom og fra den dagen våkna ho 1 gang i 1 uke og etter d har ho sovet natten igjennom fra 19.30-08.30..

jippiii..nydelig

På dagtid blir det som oftest 2 lurer, men det kan blir bare 1 eller 3 alt etter når vi står opp. Tilsammen i tid utgjør det mellom 1 t og 2 1/2 t. Mange ganger sover han så lenge jeg triller, men når jeg parkerer vognen så våker han etter 5 min. I dag f.eks gikk jeg en 25 min tur. Parkerte og 3 min senere var han våken. Gikk videre i 1/2 time og da sov hans å godt. Parkerte og 7 min senere var han våken.

Blir nå lagt mellom 19 og 20.30. og er klar for å stå opp rundt 7.

Hvor mange ganger han er våken i dette tidsrommet tør jeg nesten ikke tenke på.....så det er lite med sammenhengende søvn her i gården..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...