Gå til innhold

Mennene på kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på undersøkelse i denne uken, etter at jeg forrige uke fikk konstatert en truende abort. Mannen min har veldig lyst å bli med, men vet ikke helt hvordan han skal gå frem. Hans sjef ga han fri til å bli med på kontroll i forrige uke, men det var bare så vidt... Noen som vet om han har rett til fri for slike kontroller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg vet i hvertfall at min mann har rett på permisjon når vi skal på kontroller. Han jobber i staten. Hvis mannen din jobber i privat firma, mener jeg fortsatt han har rett på perm, men da blir det vel litt mer oppe til sjefen...

Lykke til =)

Skrevet

Har virkelig menn ansatt i staten rett på fri i forbindelse med ordinære svangerskapskontroller??

Jeg måtte lese denne tråden høyt for sambo, og sa at han fikk høre hva de sier på jobben om det. For i så fall er jo det kjempefint, så slipper han måtte ordne seg fri på andre måter! For han har lyst å bli med på alt av kontroller, og da slipper vi prøve få time på fridagene hans!

Skrevet

Forresten..

krav på fri MED lønn?

Skrevet

mannen min får fri med lønn når det er til spesialist, uten lønn til kontroller...

Skrevet

mannen min får også fri MED lønn.. det har han krav på....(er elektrikker)

er veldig sikker på at det skal være slik overalt... at de har krav på fri MED lønn på svangerskapskontrollene... uansett hvor du jobber

Skrevet

Lurte litt på det m å ha m mennene med på kontroll. Er det egentlig noe poeng?

Har kun vært hos jordmor en gang, og lege 2 gaanger (er i uke 24), og kjæresten min lurte på om han skulle bil med..-jeg sa at det ikke var nødvendig, og kunne heller ikke se hvorfor han skulle vært med. Det var jo bare rutinemessg kontroll, samt litt prating rundt det å være gravid. Ingen store happenings med andre ord.-også er det var ganske likt fra gang til gang? Eller??

Eller legger jordmor det opp anderledes når mennen er med?

E:)

Skrevet

Vi fikk på forrige kontroll 50%sjanse for at dette skulle gå bra, så jeg vil veldig gjerne ha med mannen i tilfelle jeg får vite at det er dødt...

Tror jeg trenger noen å holde i hånden da!

Men ellers hadde han nok ikke blitt med på alle kontroller.

Hovedinnlegger

Skrevet

Dersom vi hadde fått en slik beskjed, så hadde jeg vært med på kontrollen UANSETT hva sjefen mente om saken.

Jeg er forresten mannen til *vinter-jente*, og vil bare korrigere littegrann. Jeg tror ikke det er slik at man har krav på permisjon med lønn. Men hos oss, så går dette på den såkalte velferdspermisjonen. Dette er inntil 10 dager pr år hvor man kan få permisjon med lønn av diverse årsaker. Dette kan være syke barn, flytting, eksamner, begravelser etc. Herunder er også "legebesøk" en alternativ grunn til å få innvilget velferdspermisjon. Hos oss har sjefen sagt at svangerskapskontroll er å regne som legebesøk (også for pappaen).

Men dette er en type permisjon som må innvilges av leder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...