Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 Er det barnslig å ha et sterkt ønske om å føde med mest mulig smertestillende? Er man veldig umoden og pysete hvis man overhodet ikke orker tanken på å lide i fødsel? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998219-er-det-barnslig-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeline Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 Nei det er overhode ikke barnslig! Alle er forskjellige, noen vil føde uten mens andre ønsker mest mulig smertestillende. Det må man bare respektere! Jeg er akkurat som deg, vil ha mest mulig smertelindring under fødsel. Hvorfor skal jeg lide mer enn nødvendig? Hvilken rett har vel noen til å si at jeg er pysete av den grunn? Nei be om mest mulig smertestillende du, det er ikke noe å skamme seg over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998219-er-det-barnslig-eller/#findComment-5998494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi *har to skjønne gutter* Skrevet 11. september 2006 #3 Del Skrevet 11. september 2006 Det synes jeg absolutt ikke du er!!!! Det er ingen som opplever en fødsel likt, og man opplever ikke en fødsel likt fra gang til gang selv heller! Noen har høy smerteterskel, noen har lav... Jeg er av den oppfatning at en fødende kvinne er opphøyet alt og alle, fordi hun gjør den viktigste jobben i verden! Jeg personlig ønsker ikke å planlegge hverken det ene eller det andre når det gjelder smertelindring. Man kan ikke bestemme seg på forhånd hvordan fødselen skal forløpe, og da blir det kanskje en nedtur dersom man har bestemt seg for at man skal føde uten smertelindring og så oppdage underveis at behovet er der likevel... Jeg fødte min første helt uten smertelindring, og det fungerte helt greit! Men jeg hadde ikke bestemt meg for det på forhånd... Nå skal jeg føde igjen, og jeg går inn i det med like åpent sinn som sist... Det er ENORME krefter i sving under en fødsel, og kanskje må jeg ha smertelindring denne gangen. Det er ikke noe nederlag, det viktigste er jo at barnet kommer seg ut! Og jeg vil ikke påføre meg selv mer smerte enn nødvendig ved å nekte lindring heller! Må bare være så ærlig å si at jeg syns det er mer barnslig å være prinsippiell på at man ikke ønsker lindring og så være utslitt i maaaange dager etterpå fordi smertene var for store... Det gagner jo hverken mor eller barn... Stå på, du, ta fødselen som den kommer, men snakk med jordmor om hvordan du føler det på forhånd. Da vil dere sammen kunne vurdere underveis hva som blir den beste løsningen for deg og ditt barn! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5998219-er-det-barnslig-eller/#findComment-6281483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå