Gå til innhold

Gravidbilbelte

Heihvordetgår

Anbefalte innlegg

Tull og töys, eller er det noe en bör invistere i? Selv så kan jeg ikke helt skjönne nytten av det, da det er vel bare å dytte bilbelte nedunder magen? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet liksom ikke helt...kan jo kanskje være litt mer behagelig å ha noe som "drar" beltet ned fra magen når magen blir litt større... Men er jo vanskleig å si når jeg verken har erfaring md store mager eller slike belter;)

Jeg hadde tenkt å se d litt an, om jeg syntes d er ekkelt med vanlig bilbelte så kjøper jeg et slikt, de koster jo ikke såååå mye...!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt om en ulykke der babyen overlevde pga mammas gravidebelte..... Men vet ikke.

Jeg skal ihvertfall bruke det, synes det var veldig behagelig under første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte å bruke gravidbilbelte. Det blir ikke det samme å dytte bilbeltet under magen. Med gravidbilbelte får du bilbeltet mer over lårene. Tror også Trygg trafikk anbefaler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg trafikk anbefaler dette bilbeltet ift. komfort, men ikke spesielt trafikksikkerhet. Det er ikke påvist at dette beltet gjør noe mindre skade på fosteret enn vanlige belter ved kollisjon. Sikkerhetsmessig er det derfor like greit med vanlig belte. Det står også på hjemmesidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i min 18 uke. Jeg har innvistert i et slikt belte, da jeg syns det er MYE mer begagelig! Sikkert eller ikke sikkert, men BEHAGELIG er det iallefall..........for magen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har kjøpt et sånnet, og føler meg mye mer trygg med det. Hørte nettopp om en ulykke (front-mot-front) der babyen (som var ventet når som helst) omkom i magen til mora. Det var visst bilder av babyen der en tydelig så merker etter bilbeltet i hodet.. De mente at dette kanskje kunne vært unngått med gravid-beltet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt om en ulykke der ei mista babyen sin en dag før terminen fordi hun hadde vanlig belte på og fikk støt i magen av belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selv om ingenting er bevist så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe et slikt når magen begynner å vokse:) både pga komfoten og at om det skulle være en brøkdelssjanse for at d skal hjelpe om jeg skulle være så uheldig å komme utfor en kolisjon med babyen i magen så har jeg iallefall gjort mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe om dette i Motor (eller var det et annet bil-blad?) og der stod det at disse beltene vil presse beltet ned også når det strammes brått som i en kollisjon. Et vanlig belte som bare legges under magen vil kunne stramme seg lengere opp og dermed skade barnet.

Vet ikke om dette stemmer, men det er jo verdt investeringen så slipper man å begymre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ser det litt an jeg også da. Kjörer egentlig ikke så mye bil, men det er jo ikke det dyreste innkjöpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...