La vida Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 Har hørt her inne at noen tester etter LH med El-test istedet for Hcg/ grav.test fordi LH slår ut tidligere enn Hcg ved graviditet?? Noen som har prøvd, eller har jeg misforstått dette? Forsøkte med en digital CB EL-test idag (3 dager til IKM) men den ble negativ... Men når jeg tok ut testpinnen av holderen igjen så jeg tydelig at det var to streker på den??? Skjønner ingenting, det er jo uansett 12 dager siden positiv EL-test i syklusen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 slik jeg har forstått det så må el testen være sterkere(teststreken) enn kontrollstreken. Dette fordi man ofte har en viss grad av det hormonet i kroppen. Så en eltest er ikke positiv før streken er sterkere enn kontrollstreken. Men så kommer d, jeg brukte en el-test fordi jeg hadde så mange av de for å sjekke etter graviditet og den ble kjempe positiv. altså mye sterkere teststrek enn kontrollstrek. Når jeg testet med graviditetstest etterpå viste den bare svak positiv. Vet ikke om el-testen er mer følsom, men når den registerer hormonet vil den kasnkje gi sterkere utslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. august 2006 #3 Del Skrevet 20. august 2006 En EL test slår ut på HCG faktisk,, så det er ikke LH den blir positiv på hvis man er gravid og tester ved ikm... Jeg har prøvd,, og fikk helt positiv test 3 dager før ikm.. Og tok da en graviditetstest også, som ble svak positiv.. Du kan IKKE se på testpinnen på digitale tester.. Den funker annerledes enn de vanlige testpinnene.. Så de fleste får 2 streker på den digitale testpinnen, selv om testen sier at man ikke er gravid... Og det er mange som gjør som du, tar ut pinnen og blir overrasket over at det er 2 streker selv om testen sa ikke gravid/ ikke el... Håper du får det du ønsker snart.. spire i magen :0) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørland-snuppa Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 når jeg teste meg for eggløsning, kom det alltig kun en strek når jeg ikke hadde det. når jeg begynte og mistenke at jeg var gravid testet jeg meg med de testene, og fikk en sterk strek og en litt mindre sterk, men heller ikke så veldig svak, var usikker på om den teste positiv eller ikke. og når jeg to en graviditet test, så slo den ut på positiv veldig sterkt. er litt skeptisk til de billitestene jeg. har hørt om mye usikkehet med de. jeg ville nok ha tatt sjangsen på at den er positiv og håppet i sengs. for det kan jo hende det er noe galt med selve vindue.siden testpinnen slår ut med 2 streker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liiiten til. Skrevet 20. august 2006 #5 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg prøvde med el-test fordi jeg hadde så mange,og også hadde hørt at den kunne slå ut på graviditet.Den ble positiv,testet med grav.test og jeg var gravid! Så ja, det går nok an.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 20. august 2006 #6 Del Skrevet 20. august 2006 leste en grei forklaring på nettet en gang om hvorfor dette gikk ann og skal prøve å gjenngi den her;) Hcg og el-hormonet er veldig like. Men hcg en en ulikhet som kan sees som på som en rarhatt(var ordet de brukte i forklaringen..hihi) el testene går bare etter kroppen og får da positivt enten det er hcg eller el-hormon i urinen, den ser ikke forskjell derimot gravid testene ser etter hatten og vil derfor ikke reagere på el-hormonet... Fryktelig enkelt forklart;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå