#silje# Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Hei! Jeg fant ut at jeg burde spørre dere som har vært igjennom en graviditet eller flere. Jeg føler at jeg ikke får pustet ordentlig. Spessielt om natten har dette blitt ett problem. Det hjelper ikke uansett hvilken stilling jeg ligger i. Jeg er nå 25 uker på vei,og dette har vært ett problem for meg de siste ukene. Babyen er veldig aktiv,så jeg tror ikke dette går utover den på noen måte. Men er det flere som har opplevd det samme?
Hege_Salte Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Hei! Det er helt normalt å ha litt pusteproblemer i svangerskapet. Magen vokste og klemmer på lungene, og det gjør at det blir vanskeligere å trekke pusten dypt. Det letter seg litt når babyen synker lenger ned i bekkenet, men kan komme tilbake helt mot slutten av svangerskapet for da er magen ganske stor uansett hvordan babyen ligger. Men dette er ikke farlig verken for deg eller babyen din, bare VELDIG ubehagelig! Hege
Lirum Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 ... Jeg har opplevet litt sånn pust-pes i alle mine svangerskap. Faktisk også svært tidlig i svangerskapet syns jeg at jeg hiver etter pusten, og blir treg i bakker osv... men om jeg går en tur eller noe, så virker det som om jeg går meg varm og at det ikke forværrer seg slik at jeg må stoppe... faktisk så har jeg tenkt meg fram til at det er den økte blodmengden og at hjertet at mer arbeid med å fylle alt blodet med oxygen - at det er det som gjør det. og at de ikke nødvendigvis er press iforhold til lungene!! Så det er normalt. men du skal ikke svimle og kjenne deg kvalm eller at apetitten blir dårlig osv....blir det sånn at du opplever oxygenopptaket ditt som svekket eller altfår dårlig, må du heller gå til lege og måle det!
Cørby Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Heisann Det du forteller er helt normalt. Babyen trykker på det meste inni deg. Jeg sliter for tiden med samme problem, bare at jeg har det både nattestid og dagtid. Er forferdelig ubehagelig. Det er dessverre ikke noe å gjøre med det. Et godt tegn er jo at babyen er aktiv, da vet du ihvertfall at barnet skal ha det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå