Gå til innhold

Veps! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble stukket av veps i dag, men har ikke hovnet opp så da går jeg ut i fra at jeg ikke har fått noen allergisk reaksjon. Men er det farlig å bli stukket av veps når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste masse om vepsestikk her om dagen, siden det kryr av dem nå for tida. Og jeg merket meg at det stod ingenting om gravide og vepsestikk, så da tenkte hvert fall jeg at det nok ikke innebar noen ekstra risiko for oss. Så jeg hadde ikke vært bekymret siden det ikke har hovnet opp noe.

Skrevet

Jeg er allergisk mot vepsestikk, og får man en farlig reaksjon ( anafylaktisk sjokk) skjer det ti til tretti minutter etter at man er blitt stukket.

Om det er første gang du er blitt stukket vil du ikke reagere uansett, fordi kroppen har ikke byget opp antistoffer mot giften enda. Neste gang bør du følge med.

Men det høres ut som om alt har gått helt bra da! Bare litt vondt...

Skrevet

Hei!

Jeg ble stukket av veps på leggen for ca tre uker siden og hovnet skikkelig opp, faktisk kan man se det godt ennå fordi det fortsatt er sår der. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over, iallefall gjorde ikke jeg det, kjøpte bare xylocain på apoteket.

Spurte ei venninne av meg (som er lege) tilfeldig her om dagen også og hun sa det ikke var noe å tenke på engang.

Skrevet

tror ikke det er farligere å bli stukket av veps når en er gravid enn ellers. men fy søren for noen dritts insekter. jeg HATER veps!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...