Gå til innhold

Er det noen som har fått ekstra oppfølging paga GBS?

Lurv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har hatt flere aborter pga infeksjon grunnet gbs-bakterien...

De har funnet ut at jeg har gbs kronisk. . .(hva nå det enn betyr)

Er nå gravid i 13 uke, og tar antibiotika forebyggende med kur på 1 uke hver 14 dag gjennom hele svangerskapet...

har bare mistet en gang jeg da, men jeg blir litt ekstra bekymret siden jeg vet jeg har GBS.. Snakket med legen min idag, og fikk time mandag :) virket som om hun vikke følge meg ekstra opp :) skulle i allefall ta ny prøve da og diskutere hvordan vi skulle gjøre det videre. Er gla hun hører på meg og er villig til å hjelpe!

Håper det går bra med deg videre da :) Lykke til!

hun tok en ny prøve og jeg fikk time onsdag om en uke. Hun regnet da med at vi hadde fått svar på prøven, og vi kunne diskutere mer ut ifra det. Hun hadde forsøkt å finne mer ut av hva som ble anbefalt i forbindelse med GBS, men det sto ingenting anbefalt fra det offentlige, og hun måtte derfor undersøke nærnere til neste uke. Hun tilbø meg å bestille time til tidlig ul, hvis jeg trodde jeg ble beroliget av det, og jeg vet hun også vil teste meg jevnlig dersom jeg ønsker det. Hun er heldigvis veldig opptatt av at jeg skal føle meg trygg :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, eller be om dersom testen er positiv denne gangen også, og heller ikke hva jeg skal hvis den er negativ.. forhåpentligvis vet hun mer i neste uke! Hvis ikke, så lurer jeg på om jeg bare skal pe om å bli testet hver 3-4 uke som de anbefaler på http://www.gbs-info.net/

da er jeg i alle fall "sikker" og har gjort det jeg kunne.. Hvordan tar du antibiotika? Har du/skal du ta det lenge?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...