Gå til innhold

Kan depresjon føre til ma?????????????

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg hadde ma for 1uke siden, (fant på ul at spiren var dødt),...var 8.5uke på vei. Jeg var veldig deprimert,trøtt/slapp,var kvalem 24timer, lå i seng i ca.3 uker. ....lurer på noen som vet om noe teori om det er sammenheng det m/deprsj.og riskoen til ma???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995738-kan-depresjon-f%C3%B8re-til-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har opplevd på samme måte, jeg var veldig glad at jeg ble gravid, men var veldig usikker om sambo ønsker barnet, han ble uten ord da han hørte at jeg er gravid og det tok 4 dager for han å forstå at det er noe levende der. Dessverre ble jeg veldig deprimert og følte at det var bare meg som ønsker barnet. Noen uker etter da jeg dro på 12 ukerskontrol sa legen at barnet er for liten for 12 uker. Det viste seg at han har ikke utviklet seg fra uke 8. Det er dokumentert at hjerte slår i dag 25 fra befruktningstidspunkt, så noe har skjedd etterpå. Jeg beklager hvis jeg gir deg kansje ikke riktig svar men jeg mener at det er stor samenheng mellom depresjon og m.a.

Jeg har etter noen måneder blitt gravid igjen (sambo har hatt tid til å tenke og forberede seg som pappa) og nå sitter vi med en 6 måneder sjarmtroll som har fått i dag sin første tann.

Jeg ønsker deg like mye (og mye mer)lykke til med neste!

Hei Anonym ...takk for svaret....det var trist at du mistet og deilig at det gikk fint andre gangen... det høres ut om det e noe sammenheng der ......det er jo klart at det e helheten som har betydning for en god helse.....men det hadde vært interessang å høre om det finnes noe teorier som ligger bak???

1000 takk for alt ønsking....kos deg m/sjarmøren!!!

Det betyr missed abortion, som er en form for spontanabort der fosteret ikke støtes ut.

Min depresjon førte ikke til ma, og det var en nokså dyp depresjon, og jeg hadde i tillegg dårlige matvaner, så depresjon er nok ikke hovedfaktoren til ma. Er jo kromosonfeil som er grunnen til de fleste spontanabortene.

Men om man har depresjon, og så opplever en sa/ma, må det være et ekstra hardt slag (og mange begynner nok å klandre seg selv for det), så jeg håper det finnes et bra støtteapparat som kan hjelpe til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...