Gå til innhold

fordeler og ulemper med termin på våren, sommeren, høsten eller vinteren...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man får vel bare finne fordeler med den terminen man selv har :-D Selv syns jeg det var greit å ha termin på vinteren. Jeg slapp å gå høygravid i varmen, og han var noen måneder da sommeren kom, så både jeg og han har hatt mye glede av sommeren :-)

Jeg har tre barn, to født tidlig på året og en på høsten.

For meg har det helt klart vært best å få barn tidlig på året. Da går man mot lysere tider, og livet blir "lettere". Da jeg fikk på høsten fikk jeg fødselsdepresjon, og jeg tror at litt av "skylden" ligger i årstiden, det ble jo bare mørkere og kaldere, vanskeligere å gå ut av huset etc.

Jeg vet at det selvfølgelig også er andre forhold som virker inn her og ikke bare årstiden, men for meg hadde det såpass mye å si at dersom jeg skal ha flere barn skal jeg prøve å få det til slik at jeg får termin tidlig på året/våren. (Vet selvfølgelig at det ikke alltid går slik man planlegger...:-))

Jeg var høygravid i juli, og fordelen er at man ikke trenger å tenke på hvordan man tar seg ut i bikini.. hehe.. Også blir barnet født sånn høvelig midt på året. Ulempen er at det er vaaaarmt - jeg maktet i alle fall ikke å sitte ute i sola. Fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke var ute når det først ble pent vær.

helt enig med deg!!!

hadde termin i juli og denne sommeren har vært vaaaarm!!!! heldigvis kom hun 1 uke før ul-terminen og midt i måneden, så det var varmt for lilligull de første ukene også!!!

Annonse

Termin 18 juli:)

Fordeler:

Kunne om jeg ville bare tusle rundt i bikini. meget behagelig med stor mage.

Var utrolig deilig å kunne bade å ligge å slumre i vannet på magen å bare flyte rundt.. mens bølgene vugget meg..Var deilig for sliten garvid kropp.

Utrolig kos å kunne sitte ute når jeg kom hjem med babyen.. lett å kle på seg.. trenger ikke flere lass med klær:)

Ulemper:

Forferdelig varmt til tider.

Grusomt på nettene.. våken pga romstering i magen.. å varmt i tilegg

Ungen får bursdag midt i sommerferien. ( sikkert ok når hun blir tennåring da)

jeg har en på vinteren og en nå på sommeren! Vinter er definitivt bedre enn sommer iallfall! Både jeg og baby holder på å renne vekk i denne varmen, aldri mer sommer barn på meg iallfall. Vinteren er jo litt trist, men synes det var veldig greit å få baby da, går jo mot lysere tider.

Jeg har tenkt og fundert og funnet ut at på seinsommeren( september) må det være perfekt å få baby! For det første kan du vralte rundt i bikini hele sommeren uten å tenke på hvordan du ser ut, når det begynner å bli kaldere i været, men fortsatt mildt kommer baby. Så er jo babyen i en flott alder til neste vår og sommer:)

Jeg fikk i april og det var perfekt!

1:Spiste godt i jula når jeg var gravid.....

2: Fint at snøen var borte når jeg skulle ut å trille.

3: Babyen var stor nok til å kose seg ute på et teppe i skyggen når varmen slo inn for fullt..

4: Babyen er stor nok til å bli med til syden i januar =)

jejejejejejeje

Jeg har født to, en i mars og en i desmeber (termin i november).

Ulemper med å ha termin i mars:

Mens sommeren er på det varmeste sliter man med kvalme og heten gjør det verre. Lavt blodtrykk, kvalme og hete kan føre til noen ganske ubehagelige episoder.

Høygravid på vinteren. Vanskelig å finne klær og store jakker. Ikke lett å få på seg klumpete vintersko med stor mage og bekkenløsning.

Fordeler:

Babyen blir født på våren og man har hele våren og sommeren foran seg og når kulden setter inn så er babyen blitt litt større og litt mer robust.

Ulemper med å ha termin i november/ desember:

Babyen blir født i den kaldeste årstiden. Man må ta ekstra hensyn til den bittelille når man skal ut. At det ikke er for kaldt ute, at babyen er godt nok kledd osv osv. Hvis man ikke har garasje bør bilrn varmes opp før man tar babyen inn i bilen.

Fordeler:

Man har den fineste tiden i svangerskapet på sommeren. passelig stor mage, kvalmen har gitt seg, bikinien sitter bra og man kan stolt vise frem struttemagen.

Man slipper å gå høygravid og fryse i for lite klær om vinteren.

Siden barnehageåret starter i august er det en stor fordel å føde i juni/juli. Når permisjonen er over slipper man å få tak i dagmamma eller lignende frem til barnehagen starter igjen (hvis man får plass da selvfølgelig).

Lille buddha her ble født i juli og det har vært deilig å slippe å kle på henne masse vinterklær nå i starten.

Ulempen for lille buddha er at hun har bursdag mitt i fellesferien. Det kan bli litt kjedelig senere. Kanskje alle vennene hennes er på ferie når hun skal ha selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...