Gå til innhold

Må det gå 12 timer fra man drakk alkohol til man kan amme igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor gammelt barnet er og hvor beruset du var.

De første ukene/mnd bør man være veldig forsiktig med å drikke og så amme, når barnet er litt eldre går det bedre.

Jeg har ammet etter 5-6 timer, men da har babyen vært 8 mnd og jeg har heller ikke drukket store mengder...

folk sier så mye forskjellig når du spør om det her inne, ville tatt en tlf til helsesøster.

eller så kan du finne forskjellige svar ang amming&alkohol om du søker i forum oppe til venstre her.

jeg sluttet å drikke kl 1-halv to i natt og ammet kl halv åtte ca på morran i dag.

det virktigste er vel å ikke våkne full og amme babyen.

kos deg ute :)

du overfør bare 0.12 promille av promillen du har i deg i morsmelka så etter det forskeran sei kan du drekk og am ongen samtidi ( ser ikke bra ut,men i teorien ska du kan gjør det) legestudenta tel og med am ongan etter en bytur,men da har dem ikke drøkke seg stupfull heller da.. alt med måte. men 0,12 promille av din promille,så det e jo ikke skadeli. vil jo heller si at man må gjør det man føl seg komfortabel med.. og man treng heller ikke å pomp ut den melka som eg veit at mange gjør.. bi det samme som i blodet, og man tapp jo ikke ut blodet bare for at det e alkohol i det.. det forsvinn jo tell slutt.....

Annonse

min hs sa seks, legen sa at det var bare til å amme så lenge en ikke var beruset. de sier mye forskjellig, stol på selvinnstinkt, folk på nettet helsesøster eller nyere forskning alt ettersom hva en føler for.

tolv timer høres unødvendig lenge ut for meg.

Jeg har vært ute noen ganger, og jeg pumper ut melken når jeg kommer hjem, uansett om det er nødvendig eller ikke så er jeg jo gjerne litt beruset, og for å lette på melkespreng så pumper jeg den ut. Neste gang babyen er sulten, altså ca 3 timer etter jeg er hjemme (dersom før så gir pappa flaske såklart), og jeg føler meg ok, så gir jeg pupp igjen. Har hørt at dem ikke får i seg mengder akkurat, og jeg sluttet gjerne å drikke noen timer før jeg kom hjem også..

Syns det er best å være litt avslappet til dette, orker ikke regne timer og gjøre det vanskligere enn det er... Min babye har ikke vært annerledes etter jeg har drukket hvertfall.

Syns det er mer dillemma om man føler seg dårlig/ beruset, da er det samme hvor mange timer det har gått... Vil heller se ann formen enn å regne timer!

Heisann

Om jeg har forstått det riktig har man samme promille i melken som man selv har.

Hvor lenge man må vente kommer helt an på hvor mye man har drukket og hvor lenge siden det er man begynte og sluttet ettersom man forbrenner alkohol hele tiden. Babyer er ikke så bra til å forbrenne alkohol så man bør prøve å være alkoholfri når man ammer. Her er link til en kalkulator som kan gi deg en liten pekepinn på hvor høy promillen din er. http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513

Kos deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...