Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Husker deg godt fra BIM, vet ikke om du husker meg? Hadde et annet nick da, Guttebaby07.04.06... Som du kanskje ser så ble det ikke baby på meg før 20. April, så du kan tenke deg jeg ble frustrert da jeg så at du hadde "forsvunnet" den 1. April, rett etter at du hadde vært så frustrert fordi legen sa du kom til å gå over tiden :)

Men...jeg fikk gutten min jeg og, og vi storkoser oss!!! Han er verdens nydeligste gutt =) Vokser kjempe fort, og var 66 cm lang og veide 7 kg for tre uker siden, ruller rundt og aker seg fremover...skal ikke ligge stille som en liten baby denne karen nei :)

Hvordan går det med jenta di? Blitt stor hun også???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, så koselig!

Så Markus kom 20 april - hvordan i all verden holdt du ut.......hehe......

Joda, vi fulgte hverandre tett vi! Hver eneste dag jeg logget inn på BIM var jeg livredd for at en av dere andre skulle ha fødet før meg :) Jeg holdt på å gå på veggene på slutten, og 31 mars sa legen til meg at det ville gå LANG tid ennå! Vannet gikk jo morgenen 1 april og jenta kom 2 april!

Vi storkoser oss vi også. Ida er nesten 3 uker eldre enn din gutt, og hun er også ei stor jente. Har ikke veid/målt henne på 1 måned nå, men sist veide hun 7200 gram og var 65 cm lang. Jeg opplever det samme som deg, å være baby er ikke gøy! Her skal man opp og herje, gjerne stå på skjelvne ben, rulle fra side til side (gikk rundt for første gang på gulvet i dag!!! Ellers har det bare skjedd i sengen), helst være i babybjørn og ikke i vogn. Latteren sitter løst - ja, hun er nok nøyaktig like skjønn som det du synes din gutt er. Markus er forresten et veldig fint navn :)

Jeg blir like glad jeg hver gang jeg kjenner igjen et nick her inne, og ikke minst når noen husker meg igjen! Skulle egentlig bare mange, for vi hadde vel uendelig mange timer sammen på BIM på slutten. Rart dere holdt ut klagingen min....jeg var SÅ lei - egentlig de tre siste mnd. Tør ikke tenke hvordan du hadde det 14 dager over tiden!!!

Hvor stor var Markus ved fødselen?

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-5998083
Del på andre sider

Hei igjen :)

Vært litt borte fra data`n i dag, kan jo ikke sitte her hele dagen nå som Markus har kommet ut...Ble endel timer på slutten av graviditeten ja :) Men var veldig greit å ha litt selskap, og tiden ble UTROLIG lang på slutten!!! Ei venninne av meg fødte ti dager før meg¨, og da ble det jo bare enda værre å gå hjemme å vente, så vurderte sterkt å prøve lakserolje, men turde ikke...og det er jeg glad for nå, for jeg hadde en veldig rask fødsel på under fire timer...

Markus var 52 cm og veide 3915 gr...så han var en stor og flott gutt, med laaaange øyevipper var han skikkelig nydelig!!!

Nå roper han, så får gå og gi han litt mat =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-5999321
Del på andre sider

Har alt gått bra med dere etter fødselen da? Ikke møtt noen problemer? Vi hadde litt rape-problemer som førte til mageknip i begynnelsen, men da det ordnet seg har alt bare vært fryd =) Markus sover fra kl 20.30 til 06.00 hver dag uten mat, og har gjort det nesten siden fødselen, så ikke noe å klage på der!!!

Har du permisjon nå? Jeg har perm, koser oss, men innimellom kan dagene hjemme bli litt lange...må prøve å finne på litt...har trilla veldig masse turer da, har jo vært strålende vær for trilleturer i sommer!!!

Har forresten lagt ut noen skryte-bilder av han under nicket mitt, hvis du vil se på han... Du skal ikke legge ut noen bilder av lille Ida da? Elsker å se på små babyer nå for tiden nemlig =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-5999984
Del på andre sider

Hei igjen!

Det er ikke så ofte jeg er på nettet nå jeg heller. Dagene prioriterer jeg Ida, på kveldene blir det litt husarbeid når hun har lagt seg, være litt kjæreste og så litt inn på DIB. Det hender jeg rekker innom her en gang i løpet av dagen når hun sover - hun er veldig våken om dagen!

4 timers fødsel.........urg........jeg hadde 21 timer! Skal ikke klage, for 19 av timene var helt ok - de to siste kunne jeg klart meg uten :) Ida var ei flott jente på 50 cm og 4070 gram. Vet ikke om du husker min redsel for å få stor baby - veide jo 5980 gram selv!! Godt hun ikke var større :)

Jeg blir kvalm av misunnelse når jeg leser at Markus sover i fra 20.30 og til 06....Så heldige er nok ikke vi! Jeg får Ida i seng ved 19-tiden, og så sover hun til ca 24 - 0.30. Da er første matpause! Hun sovner igjen etterpå, men frem til morgenen spiser hun totalt 3 ganger. Ikke kosepupp, men ordentlig sulten......hehe....

Jeg har kost meg hjemme i sommer, men akkurat som hos deg, så kan dagene bli litt lang. Vi triller både to og tre turer om dagen, og prøver å være litt sosiale med oldeforeldre etc... De få dagene det har regnet her på Østlandet, og vi har vært inne, har jeg nesten gått på veggene!!! Jeg har permisjon, men har arbeidet 40 timer nå i august. Jobber i IT-bransjen, så jeg har arbeidet hjemmenfra etter at Ida har lagt seg. Det har vært godt å bruke hjernen litt igjen :) Fra september skal jeg egentlig jobbe en dag i uken, og pappa skal ha perm en dag i uken, men det spørs om ikke jeg bruker de opptjente timene mine og tar fri september også.

Bortsett fra litt amme startproblemer, så har vi ikke hatt noe trøbbel med snuppa. Jeg var jo helt grønn på området baby, og hadde ikke peil på hvordan jeg skulle amme. La babyen litt feil til brystet, og det resulterte i store åpne sår, og rent blod fra puppen når jeg ammet....auauauau.... Holdt nesten på å gi opp hele ammingen, men etter litt hjelp fra barselpoliklinikk gikk det seg fint til. Glad for det nå!

Ida tar uheldigvis ikke flaske - jeg jobber og jobber med det, men neida. Gjør Markus det?

Dette ble langt, og nå skal jeg rett inn og se på Markus. Gleder meg :) Jeg som aldri har likt babyer har fått et helt annet syn på babyer etter Ida. Tja, kanskje jeg også skal legge ut bilde!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-6001305
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen =)

Så nydelig jente du har da! Du er vel som alle andre mødre og synes jenta di er den nydeligste babyen du noen gang har sett? Sånn har iallefall jeg blitt =) Jeg så du hadde armene til Ida over kanten på babybjørn bæreselen (hvis du skjønner?). Når begynte du med det?

Markus tar flaska vettu :) Vi har vært ekstremt heldig på alle punkter, tror jeg! Det er veldig bra da, for vi var nok ganske så grønne på området "baby" før vi fikk Markus. Veldig deilig at jeg kan dra bort og trene og gjøre andre ting uten at jeg alltid må stresse pga mating, og mannen min synes det er veldig ok å få litt alenetid med Markus ettersom det oftest blir meg som utfører bleieskift og lignende.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-6011918
Del på andre sider

Hei igjen!

Blir misunnelig når jeg hører at Markus tar flaske..........urg! I dag fikk Ida sin første badeand, og det første hun gjorde var å begynne og suge på nebbet dens.Hun har ligget og suget på det i lange stunder i dag. Byttet ut anden med flaske - null respons! Bare biting og smiling...... sukk.......Har dere forresten begynt med grøt?

Jeg snudde Ida i babybjørnen allerede da hun var 3 måneder og 1uke. Det ble jo mye mer interessant å henge der da - hun nyter det! Siden hun sutter på hendene sine, ble det bråk da jeg prøvde å ha dem ut av hullene, og derfor må vi ha dem over kanten. Det går strålende!

Jeg har ikke fått begynt å trene ennå - ser så frem til å komme i gang igjen! Nå blir det to til tre turer om dagen som blir min trim. Helt greit, men ikke det samme som å bruke kroppen......

Hei igjen

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-6012586
Del på andre sider

Vi har ikke begynt med grøt ennå nei. Tenkte vi skulle vente til han viser tegn til at han trenger noe mer enn mm. Har dere begynt? Dere ligger jo tre uker foran oss da =)

Snudde Markus i babybjørnen da han var ca tre mnd jeg også, men har hatt armene i hullene, da bare spiser han opp kanten foran, så tror jeg skal prøve med armene over jeg også, så...Takk for tipset =)

Har du prøvd å være borte når Ida får flaske? Markus vil ikke ha flaske så lenge jeg er i huset. Prøvde i barndåpen, for da hadde jeg masse jeg helst skulle ordne mens pappa`n ga mat, men neida... I dag prøvde jeg mme, slik at jeg slipper å oumpe meg bestandig, er så plundrete, og det gikk kjempefint det også =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5995170-lorang-060406/#findComment-6015667
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...