Gå til innhold

Februar: Ammer dere mye enda?


Molli2

Anbefalte innlegg

Heisann jenter, eg har nettopp oppdata at det finnes klubbsider for de med barn født samm mnd - kjempegøy! Har sittet å lest alle innlegg nesten - veldig kjekt!

Tulla mi er akkurat blitt 6 mnd og er selfølgelig verdens finaste baby :D !

 

Eg lurer på kor mykje de ammar babyane no? Snuppa mi har fått grøt i 6 dagar no - liker det ikkje så godt men gir henne litt kvar dag. Ellers får ho kun mat av meg... men lurer nesten på no om eg er i ferd med å få mindre melk - ho har holdt på å mase sånn om natta.

 

Andre med erfaringer her?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vetle får grøt på kvelden og middag i 15 tiden. Mulig hun vil ha mer mat på dagen... jeg ammer til hvert måltid og utenom de måltidene med mat. Han sov over natta først når vi var oppe i 2 måltider med fast føde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er ikke særlig glad i fast føde heller... Får nesten bare mm på dagtid. Men jeg får i henne litt. Hun får tydeligvis ikke nok melk fra meg -våkner hele tida om natta, men det har hjulpet litt med kveldsgrøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammer nå 5 ganger i døgnet Tove får halv porsjon grøt om morningen og full om kvelden.ammer først og grøt etterpå.

har akkurat sluttet med nattamming (3. natta nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det like mye "nesten" som før vi begynte med fast føde.

Får full porsjon grøt til frokost og kvelds og litt midag på ettermidagen.

Men hun trenger tydeligvis masse mat for hun er veldig aktiv.

Ammer mellom 7-9 ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer 6 ganger i døgnet. Hun spiser grøt (ca. 1 skje pulver) etter jeg har ammet på formiddagen og får smaksprøver på forskjellig mat ved middagstider. Har ikke begynt med grøt på kvelden ennå. Hadde lyst til å gi henne middagsmat først fordi det er hyggelig å spise sammen.

Jenta mi er ganske god og rund så jeg synes ikke det haster å få henne til å spise så mye mat - så lenge hun får i seg litt (pga jern).

Hun våkner fortsatt en gang om natten for å få mat, men jeg regner med at det går over snart. Hvis ikke må vi prøve grøt på kvelden (det skal vi jo uansett om ikke så lenge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer morgen, i 10-tida før det er grøt mellom 11 og 12. Så er det et melkemåltid til før middag ca 16. Også mellom middag og kveldsmat er det et melkemåltid, og rundt 2030 er det duket for en stor porsjon grøt. Ammer mindre, ja. Før fast føde ammet jeg omtrent hver annen time!!! Trulta er stor og må ha mat som er tilpasset store jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ammer snuppa til alle måltider, men hun får fast føde til to måltider i tillegg. Prøver å amme før hun spiser, så hun er god og sulten og jeg holder produksjonen oppe. Men hun er så glad i pupp, at hun legger seg gladelig til igjen selv etter en solid grøtskål.

 

Hm. Kanskje på tide med et lite ekstramåltid til? Er bare tre uker siden vi begynte med faste måltider, før det fikk hun litt smaksprøver når vi følte for det, gjerne litt skrapet banan med pappa hvis jeg var ute en tur.

 

Kan ofte hjelpe med en skikkelig kvelds hvis de slutter å sove om natta, etter at de har pleid å gjøre det. -Men min erfaring er at vanlig grøt blir såpass søt at mine har blitt mer våken enn søvnig av det. Kokte grønnsaker (gulrot og potet) har vært vel så effektivt for nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...