Gjest Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Da er jeg å bimmer igjen for første gang på lenge.. eller mange dager da :-) Sniker meg innom leiligheten for å hente noen ting, og ble sittende her litt.. Midt oppi x antall esker med innpakkede skap og baderomsinnredninger. :-) På onsdag begynte håndverkerne på jobben med leiligheten, gleder vettet av meg. Bare to uker til, så skal alt stå ferdig.. blir så digg.. da skal ting og tang på plass, og endelig "babykroken" ryddes og legges ferm i skap og div. Etter 16 ulidelige uker med daglig oppkast og kvalme er det nå over!! X antall tabletter som skal svelges om morgenen, men tro meg! Det er det verdt! Spise frokost igjen, spise seg mett!!! og kunne sku ned på akkurat det en vil, når en vil... skal si det er små gleder som er blitt store i det siste :-) Ellers i fare for å støte noen som har et noe mer konservativt blikk på disse tingene må jeg si at jeg har falt pladask for ølsmaken igjen... of og of... er jo ikke heldig det da.. men bare måååå ha en eller to av og til. Vel og merke munkholm, som ikke inneholder døyten av olkohol, men siden jeg forstod at det ikke finnes noe som heter kose med smaken, så eh... er det vel noe annet jeg liker i det da :-D Hvertfall ny dille... munkholm, så nå sitter både jeg og samboer og er syndige med hver vår munkholm. :-) Blir bare sporadisk bimming fremover.. men lykke til jenter.. vi sees når kåken har fått alle veggene sine igjen, eller før...
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Godt å høre at du hat fått de etterlengtede pillene dine og at du igjen kan nyte smaken av mat.. På tide å legge på seg litt igjen da. That`s gooooood... Så bra at de endelig har fått begynt med badet deres, blir sikkert kjempefint når det blir ferdig. Dere skulle ta kjøkkenet også? Skulle dere ikke? Jeg sitter her på jobb jeg og her skal jeg jobbe alene til klokka åtte i kveld. Det er morro kan du tro. Så er det rett på jobb i morra... O lykke. Blir nok siste gang jeg jobber her til etter fødsel og termin. Står på harde gulvet hele dagen, ingen sånn dempende matte å stå på og det tar jo på ryggen når magen bare vokser og vokser... Fikk jo kommentar på at jeg hadde så liten mage her i går da, vet som sagt ikke om jeg skal bli glad eller trist for det. Glad for at det ikke ser ut som jeg har lagt på meg noe, bare den lille kulen på magen..det er jo bra.... Men jeg er jo 5 1/2 mnd på vei, så må vel NOEN se at jeg er gravid snart... Selv om jeg ikke sier ifra og selv om jeg ikke gnir meg på magen hele tiden...hehehe... Har du det bra ellers? Klem
Gjest Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Oh yeah... mat er sårt etterlengtet.. og her er det ikke mye Fedon kost som sklir ned.. her går alt som øye begjærer ned.. hehe... Japp.. helt nytt kjøkken også. Nye hvitevarer og dobbel så mye benk og skapplass... er helt i ektase, selv om jeg sitter midt oppi noe jeg ville omtalt som en dass av en leilighet nå.. men det kommer seg jo ;-) Stakkars... og så på en søndag da.. :-( Kan du ikke be om en slik matte eller noe da? Trenger jo ikke akkurat lokke ryggplagene til deg, når du ikke har fått dem enda. :-) Hehehe... magen din viser jo om de kommenterer at den er liten da.. :-D Min blir bare større og større... jeg bllir spurt om "nå er det ikke lenge igjen, er det 6-7 mnd du er i?" Det er moro det!! NOT! :-) Er ei som her høygravid i 7 mnd i klassen min, vi har like stor mage! :-( :-( Nå er hun vel og merke liten, men likevel da.. fysj... hehe. Alt er vel her... vært på ukentlige kontroller i det siste, så blir mye farting. Men nå går liksom det greit. :-) Må ikke kaste opp etter 2 meter. Babyen vår ligger visst 6% under vekstnormalen eller noe sier de. Men er visst ikke farlig, for den vokser og er fin. Betyr visstnok bare det at det strengt tatt blir langt fra noen 4 kgs unge som kommer ut, og det gjør da virkelig ikke noe... :-)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Nei, men så lenge du får i deg mat nå, så kommer nok ungen til å vokse som ugress i magen.. Bare vent, så ligger den snart der den skal. Men det er jo greit å få mange kontroller og UL er da... Gleder meg til vi skal på UL igjen jeg. 13 September, noen dager før bursdagen min...hihi.. Nei, trenger ikke tenke på fedon dere da. Nå må du bare spise og kose deg, og nyte resten av svangerskapet, du har for all del lidd nok. Høres flott ut det med kjøkkenet deres, man har aldri nok skapplass altså. Vi skal også gjøre noen endringer på badet ¨vårt. Vi skal lage en sånn benkeplate der, også skal vi kjøpe tørketrommel. Mye bedre med det når babyen kommer, kan vaske å tørke klærne på en dag. Så det blir bra. Ja, jeg er vel egentlig fornøyd med å ha en liten mage. HUn som sa det jobber som sånn ernæringsfysiolog eller hva det nå heter. Og hun sa det bare var bra. Men at jeg måtte passe på for babyen tar jo sitt, både nå og etter fødel når jeg skal amme. Så hun sa jeg måtte passe på at jeg ikke bare raste ned i vekt etter fødsel. Men hun sa magen var fin da, og at jeg så frisk ut, så er egentlig fornøyd da. Sa at det gjorde ingenting om jeg raste ned i vekt etter fødsel...hehe... Regner med at jeg gjør det i og med at jeg trener aktivt, både nå, og tenker å fortsette med det i permisjonen også... Syntes du hadde en søt mage jeg da, på bildet iallefall. Hvor høy er du. Er du jo litt lavere vil jo magen komme fortere da. Jeg er da ganske høy...eller..jeg er 1.72, så babyen har god plass å strekke seg på, så det er kanskje derfor at magen ikke syntes så godt. Så trente jeg ganske mye situps før, så magemusklene gjør vel sitt og..
Gjest Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Hei jenter!! Godt å se dere er i slaget, og særlig at Januarbabyen07 endelig får i seg litt næring, enten det er av det sunne eller usunne slaget:) Alt er vel egentlig sunt når man har kastet opp i 16 uker! Misunnelig på det bad og kjøkken-prosjektet deres, høres kjempedeilig ut med noe nytt! Vi har vært i banken og forhørt oss om lån, som vi skal få svar på over helga, så nå er vi spente! Håper det blir ny bolig på oss, så vi kan flytte før babyen kommer. Kan jeg spørre hvor mye dere regner med at nytt kjøkken og bad kommer på? Vi har sett noen boliger med litt oppussingsbehov, men vet liksom ikke hvor mye vi må regne med til sånt. Men vet at det er dyrt i hvertfall! Jeg har heller ikke fått så stor mage, men kanskje Iselin har rett i dette med høyden? Jeg er 1,70, så det kan jo være at det tar litt lengere tid da. Magemusklene kan jeg i hvertfall ikke skylde på, for de er det flere år siden jeg har trent. Huff og huff. Vil jo gjerne at folk skal se det snart, er jo i 20. uke (synes tiden har flydd, men så ble jeg jo flytta en uke frem også, så jeg juksa litt der!) Men samtidig så er jeg jo enig i at det er greit å ikke bli så stor tidlig, så man slipper sånne kommentarer som Januarbaby07 har fått... Det er vel heldigvis ikke sånn at folk mener noe vondt med det, de tenker seg vel rett og slett ikke om. Ha en fin dag videre jenter!!
selfangerkjerringa Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Prøv munkholm asia - faktisk utrolig godt øl Lykke til med leilighet og mage og alt
Gjest Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Ka-ping: takk for tipset! Akkurat som en liten unge som har oppdaga godteri når jeg fant munkholmen.. har bare smakt clausthaler til nå, og det er ikke noe godt :-S Snart en liten! Nei, se der.. kom frøkna på bim igjen også gitt.. :-) Lenge siden jeg har sett deg her nå. Jeg er HELT enig i at etter 16 uker med oppkast er alt sunt.. vet ikke om legen er like enig men men... har gått opp ett helt, halvt kilo på halvannen uke nå... hehehe.. ikke verst.. høh? :-) Bare 9 1/2 to go to normalvekta. Mulig høyden har en del å si ja.. jeg er 167, så jeg er jo ikke så litta da.. :-p Men den kan godt stoppe opp litt nå. Hehe... Lang stuts som har svelja en ballong som nevøen min så fint sa i helga. :-) Of kjøkkenet blir en dyr nok fornøyelse.. men som vi prata om så lenge mannen din er mer handyman enn min, blir det nok isåfall nooooe billigere. :-) Mye hos oss er tida også, jobb og skole tar mye tid, og JB tar deltidsstudier ved siden av 110% jobb. Så det er fare for at ting hadde tatt litt vel lang tid her hos oss om han skulle gjøre alt.. :-) Hos oss måtte all rør og elektrisk byttes, samt vi valgte å legge varmekabler på bad. Slik blir det penger av. Med alt materialer og slik kommer det på den nette sum av 216 000,- Men selve innredninga til bad og kjøkken kom på ca 78 000. Så er det flis, materialer og arbeidet til håndtverkerne som spiser resten av kaka. Det blir jo kjempespennende!!! Så moro!! :-) Du må fortelle hvordan det går når dere får svar!! Buhuhuhuhu! Jeg og vil være i uke 20!!! :-( snufs.. alle løper fra meg.. hehe.. blir sikkert satt tilbake jeg med min flaks :-) Ha en fin dag... "bare 4 timer igjen" på skolen.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå