Aga:-) Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Går det fint med dere? Håper dere har gode dager i litt kaldere vær, selv om det har regnet litt. Ville bare dele utelukkende positive erfaringer med Sykehuset Buskerud, føde/barsel. For dere som skal føde der: Selv om det ser ganske shabby (ikke chiqt) ut, så er de som jobber der som jeg har møtt da, utrolig snille, hjelpsomme og lydhøre. Har født der to ganger, og det har vært høysesong begge gangene (sprengfullt på både føde og barsel). Likevel har de vært snille som engler, alltid hatt tid til spørsmål og henvendelser. For meg er det absolutt det viktigste, omgivelsene spiller liksom mindre rolle. Onsdag som kommer starter Turistforeningen opp trilleturer for nybakte foreldre i Drammen, alt fra Spiralen, Hellashytta, Fjordparken og mange andre steder. Legger opp til to timers turer, da er amme/stellepause innlagt. Kanskje litt tidlig for noen av dere, men vi holder på frem til 1. november. Sleng dere med hvis dere vil og kan:-) Ha en nydelig dag!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Uff... Har termin 6.nov... Kunne godt tenkt meg å være med på trilleturer : ) ! Så bra at du har god erfaring med sykehuset buskerud.. ! Er veldig viktig at de TAR seg tid uansett om det egentlig ikke har det : ) Jeg satser på å slippe å være innlagt mer enn et døgn (tilsammen:) Men om man skulle bli nødt til å være lengre er det jo fint at man har det bra der..
anlej Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Jeg fødte en gutt på sykehuset Buskerud for 8 1/2 uker siden, og ville bare komme med mine erfaringer fra barsel avdelinga. Jeg er stort sett veldig fornøyd med de ansatte og den omsorgen jeg fikk der - med unntak av noen pleiere. Jeg reagerte veldig på ei blant annet som var dynket i "gammel dames" parfyme. Det stinket parfyme av go' gutten min i lange tider. Jeg trodde ikke de hadde "lov" til å ha på seg parfyme en gang jeg. Mange som reagerer på lukt, og man er ekstra sensitiv etter en fødsel. Jeg hadde planlagt keisersnitt, og på grunn av dette fikk jeg ikke ha lillegutt inne hos meg om natta de 2 første nettene. En natt kom det en barnepleier fra H.... brasende inn på rommet med lillegutt (alle andre banket forsiktig på før de kom inn og du fikk en myk overgang) og fikk beskjed om at jeg måtte til pers med puppen. Jeg bråvåknet og visste nesten ikke hvor jeg var en gang. Jeg sa ok og at jeg måtte bare få noen sekunder på å våkne skikkelig på , men nei det fikk jeg ikke. Hun la lillegutt i senga, dro fram puppen min og kløyp skikkelig i brystvorta. Tårene stod ut av øynene. Dette var ikke en engangshendelse med denne barnpleieren. Jeg måtte pumpe meg (det verste er at jeg husker ikke hvorfor jeg måtte pumpe meg!! Ammetåke er virkelig tåkete...) og fra den ene puppen kom det ut en tykk grønn/svart guffe. Jeg ble naturlig nok litt bekymret, og viste dette til denne pleieren. Hennes reaksjon? ÆSJ - og så gikk hun.... Man sier da ikke slikt! Dagen etter dette skjedde, våknet jeg og syntes det var litt lenge siden jeg hadde sett lillegutt, så jeg ringte på den flotte klokka. Da en pleier kom inn spurte jeg hvordan det var med gutten min - da fikk jeg litt surt tilbake at det visste da hun ikke, og dessuten hadde de rapport nå! Enda gikk det en time før det skjedde noe, og da kom det en ukjent pleier inn og sa at jeg var ønsket på barnestua for de skulle ta prøver av gutten! Jeg ble livredd, men hun hadde allerede lukket igjen døra. Jeg gikk etter henne og spurte hvor barnestua var. Men da fikk jeg øye på en jordmor som jeg hadde god kontakt med, og da begynte jeg å grine. (fordi jeg var så redd hva som var galt med gullet mitt). Jordmor tok seg godt av meg, og forklarte og tok seg tid til å høre på meg. Det viste seg at det var bare en blodprøve pga feber, og alt var i orden. Jeg er som sagt stort sett fornøyd med de ansatte, men tror man alltid kan komme borti noen som kanskje skulle ha jobbet et annet sted.... Gled dere - dere går en fantastisk tid i møte! ps. beklager at det ble litt langt
marlen 73-høygravid Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Heisan! Koselig med innlegg som også var til meg. ) Her er alt bra. Har 1- års bryllupsdag i dag og satset på fødsel, men ser ut til at vi får feiret dagen som bryllupsdag og ikke bursdag fremover... Kunne godt ha delt jeg... ) Har termin om 3 dager, men har vært klar en stund. Har ei jente på 12 år fra før så det begynner å bli en stund siden forrige gang. Regner ikke med de ansatte på sykehuset er så anerledes enn sist. De aller fleste er vel kjempehyggelige. Håper i allefall jeg slipper unna de værste dragene... ;o) Takker for tipset ang. trilleturer. Skal uansett bli hyppige turer fremover, så får se om jeg slenger meg på. ) Nå skal vi ut å feire med en bedre middag, så fortsatt god kveld til dere alle. )))
shanty73 Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Hei... Så koselig å høre fra deg... Hvordan går det med jenta?? og gutta... Jo da her går jeg å ruger ennå..lite motivert nå. Egentlig kjempelei... Har vært på sykehuset og fått konstantert litt lite fostervann og 2 cm åpning, men ingen baby... Får håpe det er snart nå... Maseriene er ihvertfall litt plagsomme.. Var forøvrig fornøyd med å føde på BS sist og håper på det nå og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå