Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt her PLEASE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble lagt inn på gyn natt til fredag er i uke 21, med en crp på 22 med hodepine, frysninger, vondt for å tisse, vondt på høyre side ved nyra og litt øm ved tarmene på høyre side så de starta med antibiotika kur samma natta ble bedre av det og fikk ul tidlig på fredags morgen alt var fint med babyn og livmormunnen var lukket så det var ikke noe galt der.

Gynokologen sa at jeg hadde en infeksjon i kroppen men de viste bare ikke hvor i kroppen ble skrevet ut, men havnet på legevakten igjen på kvelden på fredag med frysninger, hodepine og fortsatt vondt på høyre side ved nyra og øm i tarmene på høyre side, det ble foretatt en crp igjen som viste 105 og jeg spurte om jeg kunne prøve en antibiotikakur hjemme for å se om det ble bedre, pga sykehus skrekk så det fikk jeg.

Det har blitt litt bedre har ikke så vondt lengre for å tisse og fryser ikke lengre, men fra vondt til øm og litt vondt på høyre side erdet nå,

Men er litt usikker på om jeg skal vente 1dag til å se det ann el ringe inn på gyn/føden å si ifra at jeg blir ikke bedre på høyre side ang smerter, vil ha noen råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Det at du ikke fryser og ikke har vondt for å tisse lenger kan jo tyde på at antibiotikan har begynt å virke. Samtidig er det jo snart 2 døgn siden du startet med antibiotika, og en skulle kanskje tro at smertene ville bedret seg litt til nå.

Samtidig er det kanskje rart at CRP fortsatte å stige fra du kom inn på sykenuset til du var på legevakten om kvelden, til tross for at du sto på antibiotika.. Men selv om CRP er den infeksjonsprøven som gir raskest utslag, er det jo en viss "treghet i systemet" Det tar noen timer fra en infeksjon starter til det vises på blodprøver, det tar sikkert også noen timer før effekten av antibiotika gir seg utslag i lavere CRP, vil jeg tro.

I utgangspunktet vil jeg tro at du kan vente til morgenen, og se an om situasjonen bedrer seg. Samtidig vil man jo ikke ta noen sjanser når man er gravid, så det er kanskje like greit å ta en telefon til legevakten for å spørre, eller evt. til sykehuset. Det er jo bedre å ta en telefon for mye enn en for lite, så jeg tror jeg vil råde deg til å ringe for å rådføre deg med sykepleier eller lege på legevakten. De er jo til stede hele døgnet, og de er jo der for å gi råd og vurdere situasjoner som dette.

God bedring!

Skrevet

Mulig jeg her helt på jordet her, men.... det ligner litt på symptomene ei venninne beskrev da hun fortalte om nyrebekkenbetennelsen hun hadde for noen år tilbake...

ønsker uansett lykke til og håper det bedrer seg :)

Skrevet

Høres veldig ut som nyrebekkenbetennelse det der. Har selv hadd det mange ganger, og det kjennes slik som du beskriver det her. Til meg har antibiotikaen virket etter 2-3 døgn. Håper du blir bedre snart. God bedring :)

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Det høres ut som nyrebekken-betennelse. Jeg hadde ett helt ekstremt tilfellet av det og måtte ligge 8 døgn på sykehus med crp på 365!!!! i 6 dager

Jeg hadde såkalte forstannfall som gjerne varte i alt fra 30 min til en time..

Nå var dette oktober 2005 -og jeg var ikke gravid.

Det var helt ekstremt vondt og jeg hylte til bare noen tok meg på ryggen eller magen!!

Jeg fikk først antibiotika hjemme som ikke hjalp-men den jeg fikk intravenøst på sykehuset hjalp meg gradvis :)

Håper du blir kvitt det!!! Det er grusom vondt!!

God bedring :)

Skrevet

jeg er enig med hun oppanfor, jeg har vert mye plaga me nyre-bekkenbetennelse! høres ut som det er det, men merkli de ikke fant det ut, håper du blir bedre drikk mye veske for og skylle ut av systemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...