Gå til innhold

Når tid er tiden inne for å fortelle søsken om nyheten?

Anbefalte innlegg

Har en liten på 2,5 år som ikke forstår noe om at det skal komme en baby i hus, men pga at snakketøyet er veldig i orden så har vi valgt å ikke si noe enda da sjansen for at, farmor mamma har baby i magen kommer en stund før det skal.

Vet at mange drøyer det å fortelle søsken pga lang ventetid, men vil min kjære 2 åring forstå dette?

Fortsetter under...

hvis dere snakker ofte om det, så tror jeg at din lille 2-åring vil forså dette. verre er det med de som får vite det etter fødsel at det skal komme en beby inn i huset. Jeg har jente på 20 mnd som forsår mye, og jeg har allerede fortalt henne det. Og nå når bestemor spør hva mamma har i magen så svarer hun Beby. Når hun spiser så pleier hun å mate også bebyen i magen til mamma, og gi henne vann fra flaske ( vi navlestrengen). Hun tror at det er dør inn til bebyen. Hun pleier også å kose og nusse magen. Så jeg tror at det er lurt å fortelle det tidlig, vise frem andre bebyer, så du får mindre å gjøre etterpå.

Jeg har også dette problemet. Har en datter på 4 år, kunne gjerne tenkt meg å fortelle henne det nå, men siden jeg enda ikke har vært til legen må vi vel vente. Redd for at ventetiden på den nye babyen skal bli veeeeldig lang. Hun er veldig klar for søsken, har mast om dette i lang lang tid, så kanskje det ikke har noe å si om jeg forteller det nå?

Dette har jeg lurt på også. Har en sønn på 3,5 år fra før. Han har mast om at vi må lage en søster eller bror til han i lang tid. Faktisk så lenge at han nesten har gitt opp og sier han skal lage det selv i stedenfor :o)

Det som er litt rart nå er at han plutselig en dag kom til meg å sa at nå hadde jeg baby i magen fordi puppene mine var blitt større og det blir de når man er gravid. Jeg og mannen min ble bare sittende å måpe. Vi har ikke sagt noe til han. Vet barn fort snapper opp ting, men vi har ikke snakket høyt om det med han i nærheten, nettopp fordi det er så tidlig. Dette skjedde når jeg var i min 6 uke.

Han har kanskje lært noe fra større barn. Lekte med noen større jenter i sommer og etter det begynte han å spørre voksne damer han liker om de vil kline og være dama hans....Han gjør det aldri når jeg er i nærheten, men det blir jo fortalt meg. Bl.a. av den ene barnehagetanten han hadde spurt om ville være dama hans. He he...ser ut som jeg har en liten Don Juan i min sønn :-)

Ja,ja, uansett, lurer jeg fælt på om vi skal fortelle det til han først, sånn i 12 uke, og la han fortelle familien og naboer det. Den eneste bekymringen med det er om det blir for lenge å vente 6 mnd til babyen kommer???

Eg skal på ultralyd i veke 10. Skal fortelle det til ungane i veke 12 ca slik at dei kan fortelle det til besteforeldra at dei skal få seg ein liten bror eller syste :o) Gler meg sann, håper dagane flyge :o)

Hvis man har barn i barnehage bør man vente til man kan føler man kan fortelle dem i barnehagen.

Opplvede noe jeg syns var kjedelig for en stund siden.

Vi hadde mange barn på avdelingen som skulle bli storesøksen, å så begynner ei jente til å snakke om at hun også skulle bli det.

Blir forklart til henne at hun skulle nok ikke bli det

sånn holder det på en stund, så får vi bedskjed fra foreldrene at moren er gravid på ny.

Gjett hvem som satt der med klump i magen for den lille jenta da.

Var ikke som at vi sa NEI DU SKAL IKKE BLI STORE SØSTER, men hun fortalte noe hun var stolt av og vi tok det som lek eller forklarte at *** skulle bli store søster fordi mamman han hadde en baby i magen, men at mamman hennes ikke hadde det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...