Gå til innhold

Flere som overforbruker EL- og graviditetstester...?

Anbefalte innlegg

Hei ungmøer ;-)

Jeg føler meg litt alene ettersom jeg ALDRI klarer å vente med å ta graviditetstest til IKM og etter positiv EL test tar jeg nye tester hver morgen og kveld for å se hvor lenge den er positiv (uten å vite hva som egentlig er vitsen med det).

Inne på "bli gravid" ser jeg flere som tror de er gravide, men som vil vente til helgen, fredag osv før de tester Hvordan klarer de/dere å vente med å teste til flere dager etter IKM??? Jeg er jo SÅ nysgjerrig at jeg heller tester supertidlig.... Kanskje det har sammenheng med at jeg ikke har så mange pp bak meg ennå? Det vil jo bli en dyr "hobby" om jeg fortsetter med dette i 10-20 pp'er :-(

Er det flere som ikke klarer å vente til IKM?

Fortsetter under...

tja, som dere ser har jeg ikke mye å gjøre på eller skrive om en sen lørdags kveld... teit innlegg egentlig, men jeg sliter SÅ med å måtte vente i 10-12 dager for så å teste.... regner med jeg tester flere dager for tidlig for så å få besøk av ei skikkelig rødstrømpe :-(.

Ja, det henger nok sammen med antall pp. Når du har prøvd i noen mnd. er du sikkert så lei av neg. tester du og at det blir lettere å vente. Skikkelig kjedelig å teste neg. om morgene for så å få TR på ettermiddagen. Rimelig bortkastet kan du si...

De færreste tester pos. før IKM, så det beste er å vente. Men om du ikke blir veldig deppa av neg. tester så kan du jo teste så mye du vil:-)

Jo, gammel (p)røver, det har nok med antall pp`er å gjøre også, att en blir sliten av å se negative tester gang på gang. Men for min del har jeg også opplevd å få en positiv test 3 dager før ikm, for deretter å få tr på ikm, noe jeg synst var kjempetøft. Hadde da rukket å begynne å glede meg...

Det er jo ganske vanlig med tidlige SA, og disse ville vi ikke ha visst om viss vi ikke tok en tidlig test. Derfor bestemte jeg meg da for att jeg aldri ville ta en test så tidlig flere ganger.

Prøver nå å vente til ikm, men aller helst til etter. Derfor har jeg nesten ikke testet i det hele tatt den siste tiden, fordi tr har dukket opp før jeg har rukket å teste.

MEN jeg kjenner godt igjen den følelsen av uutholdelig nyskjerrighet på om jeg NÅ har lykkest, og har derfor sinnsykt lyst til å teste. Men jeg greier å la være, fordi jeg hadde uansett ikke klart å glede meg over en positiv test flere dager før ikm pga den hendelsen.

El-tester har jeg brukt de 2-3 siste mnd., og det synst jeg er greit. Da vet jeg ca når el kommer. Jeg temper også, så dermed føler jeg att jeg har full kontroll på el.

Med mine 4 første svangerskap så testet jeg aldri. Visste ikke at el-tester fantes. Tok jo selvfølgelig en graviditetstest når jeg syntes det hadde gått lenge siden forrige mens, men hjelp, slik som nå, da....Har roet meg veldig etter hvert som pp'ne har kommet og gått. Før ble jeg alltid gravid på første forsøk, så jeg forventet vel noe sånn nå også...Denne pp skal jeg bruke el-tester som forrige pp, men det er lenge siden jeg gjorde det. Litt greit i forhold til når jeg forventer mens igjen. Gjør det egentlig ikke for å treffe el, for det har vi gjort bortimot hver gang, skal nok mer til enn det.

Jeg har jo så mange prøveperioder at jeg ikke lenger bruker EL tester eller graviditetstester. De gikk på slutt ut på dato.. hehe.. Men jeg kjenner meg igjen i håpet og håp som brast. Etter en stund blir man litt sliten og orker ikke teste hele tiden. Hva med å prøve å slappe av og tenk at du skal vente med å teste til du er tydelig på overtid. Jeg håper det klaffer for deg neste gang!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...