Gå til innhold

Gravid? er jeg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja jeg er da 17 år gammel. Jeg er 2 uker sen.. tok test når jeg var 4 dager sen.. var negativ, men nå begynner jeg å tenke at kanskje det var for tildlig og teste.. så her sitter jeg, litt oppblåst i magen, gjør ondt hvis jeg trekker inn magen eller hvis jeg "blåser" magen mere ut.. så nå lurer jeg på om jeg kan være gravid allikavæl.. kjenner også mens murringer når jeg må tisse eller bæsje, vet ikke om det er pga at det presser mot livmoren?

håper noen som vet dette.. eller opplevde samme selv..

vel vel takk for svar :)

Fortsetter under...

Heisann:-)

Eg var 18 da eg ble gravid, kjempe fin alder:-) Ingenting er bedre enn å vere ung når barna vokser opp!:) Eg testet meg som du gjør, men på meg viste testen negativ de 4 første ukene. Så tok eg en ny, for eg begynte å kjenne meg småkvalm om mårningene, og der viste testen positivt gitt!:-)

Når du tisser å bæsjer som du sier heh, så tror eg nok det kansje kan vere hemorider? eller noe, jallefall vist det gjør veldigt vondt?Kansje urinveisinfeksjon? For man begynner ikke å kjenne at livmora presser før midt i og veeeldigt på slutten av svangerskapet. Så akkuratt om du er blitt gravid, så skal du ikkje kunne kjenne det i magen at det gjør sjikkeligt vondt i begynnelsen. Det kan jo hende at du tenker så mye på det at det nesten blir som ett innbillt svangerskap, siden du sier du har mensmurringer? Kansje du har symptomene, men du får ikke mensen for du tenker for mye på graviditeten? Det har eg vert ute for.Av og til kan man bli lurt trill rundt:-)

Men uansett, lykke til jente:-)

Dersom du tok en clear-blue-test eller lignende, skal de være ganske så sikre altså!

Som det blir sagt over her, så er det godt mulig å bli innbilt gravid, at kroppen gir alle mulige signaler, utsetter mensen etc.

Har selv vært to uker over tiden en gang da jeg var yngre og en evnt graviditet ville vært (for meg) et mareritt. Men det var altså kroppen som bare tulla med meg, bl.a fordi jeg fikk så panikk.

Dersom du trenger en ny test, noen å snakke med el. så foreslår jeg at du tar en telefon eller stikker innom et av kontorene til Amathea. Der kan du få gratis tester og evnt rådgivning rundt abort/ikke abort og sånne ting.

Du skal se det løser seg uansett!

Ønsker deg lykke til, og det svaret du håper på!

klem

Når du er gravid skal testen vise ganske sikker når du er ca. 2 uker over. Men er du da usikker er det bare å ta ny test.

Men å ta kontakt med Amathea kan være en god ide. De er veldig flinke å snille. Har taushetsplikt.

Er selv 19år og termin nå i Oktober.

Er helt fantastisk å gå gravid uansett alder. Men er ikke bare barnemat akkurat. Sliter litt noen ganger. Så er ikke bare lett. Å få ett barn er heller ikke bare glede, mye mye slit. Men mye mye fint! :) :)

Annonse

men nå er jeg også blitt øm i nedre mage området..

jeg tok QR og det kom skyggestrek.. men ikke en kraftig nokk til at jeg ville kalle den negativ.. men dette er 2 uker siden..

ska vente og se om jeg får mensen til fredag, hvis ikke tar jeg test da..

skal informere dere om hva resultate ble=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...