Gå til innhold

Har dere navnet klart for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På UL sa hun dama at jeg skulle ha gutt. Og han skal hete Steffen. Det er et navn han vil arve etter oldefaren sin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei navnet er ikke klart ingen er enige vi har sluttet å diskutere det nå.

men så vet vi ikke kjønnet, de så det ikke på ul.

så vi venter liksom på å få vite det slik at det ikke blir å diskutere begge kjønn.

Skrevet

nei..vi er helt uenige...så navnedebatten er lagt på is.... sukk...

Skrevet

ja vi ble enige om det nesten med en gang. hvis det blir gutt vil han hete Kenneth, og hvis det blir jente så blir det Helena.

Skrevet

Vi har en litt åpen og sleivete navnprat... min mann elsker å foreslå de mest uaktuelle ting, og bruker mest energi på det. Men siden vi venter nr3 har vi jo noen som har vært aktuelle før da, som vi kan plukke fram igjen denne gangen. Dessuten har vi en "greie" om å vente tre uker etter fødsel før vi anser det som avgjort! Men vi, særlig jeg, har fritatt oss fra oppkalling... men vi sre i familehistorien etter fine navn da, men kjenner ikke noen MÅ!

Noen navn svirrer,det er jo klart. Men det er jo noe man kan kose seg med... nytt navn hver uke er jo bare aktelt under svangerskapet.

Skrevet

Gutt så tror jeg det blir Magnus og jente så blir det helt sikkert Elise

Skrevet

Jepp, Isak om det er en gutt og Mathea om det er en jente:-) Har en gutt som heter Elias og det var bestemt før jeg ble gravid:-)

Skrevet

iselin britt om det er en jente og Jessie nikolai om det er en gutt :)

Skrevet

Vi venter en gutt, og navnet har vel egentlig vært klart fra før jeg ble gravid.

Før vi visste at det var en gutt så snakka vi litt om jentenavn, men ble aldri enige om noe. Like greitt at det ble en gutt da..( hvilket jeg forøvrig hadde på følelsen hele tiden, og det sa jeg til samboer. Han kvitterte med å si på en temmelig tørr måte: "Siden du var så sikker på at det ble en gutt så var det jo ikke vits i at vi diskuterte jentenavn" : )

Skrevet

hun blir å hete Dina. men hvis det blir en gutt,så er jeg glad for ADAM

Skrevet

Sist var jeg sikker på at det var gutt og hadde navnet klart ved ul. Det ble Casper. Må har vi ikke det helt klart men har ikke vært på ul enda.

Blir det jente blir det Andrea eller Henrikke. Gutt er ikke klart men liker Johan eller Steffen jeg da.

Skrevet

slik det ligger an nå blir det victoria hvis det blir jente, men guttenavn er ikke klart.. men det kan fort forandre seg;)

Skrevet

Gutten vår blir nok lille Tony!!

Skrevet

jepp.. er det ei jente skal hun hete Johanna, og er det en gutt skal han hete Dominik.. :)

Skrevet

Oi oi oi... her var det noen navn jeg ville ha styrt unna! Dette er sikkert veldig usaklig, men som lærer i barneskolen ser jeg ofte at navn og adferd henger sammen! Steffen og Tony er helt klart i denne kategorien, dessverre. MEN, det viktigtste er selvsagt å velge et navn dere liker!

Skrevet

Glemte å si at Kennenth også dessverre har blitt et navn som er belastet!

Skrevet

Æ e å lærer å æ trur itj d viktigste man ska tenk på når man velge navn e om d e muligheter for om d e eit belasta navn i skolen. D ein kanskje kan vær litt obs på e å sjekk ka initialan av navnet bli. For eks: Per Ivar Gausen= PIG... Men ellers syns æ dåkk ska velg å vrak i all dæm fine navnan som finns i dag:)

Vi har ikke bestemt oss, men enkelte navn har dukka opp i "Debatten". Vi syns begge at Iben å Elisabeth e fint, men leeeeng igjen. Iværtfall 3 måna=)

Skrevet

HDEO....Kan til en hvis grad være ening med deg i det, men her hvor jeg bor har jeg aldri hørt det om Steffen. Ikke om Kenneth heller. Steffen er et navn det står respekt av her ivertfall, og det er det som er viktigst for meg.

Men det er klart at hvis dere har en jævel unge på feltet eller i området der hvor dere bor som alle kjenner til som heter Steffen, så er det jo klart at dere forbinder navnet Steffen med jævelunge.

Her hvor jeg bor så er folk gjerne skeptisk til Joakim. Jeg vet om to stykker som heter Joakim, og begge er jævelunger med ADHD..

Skjønner du......

Skrevet

men på landsbasis er navn som Mick, Roy, Ronny og Kim kjent for å være litt navn som gåt igjen i halvkriminelle miljø...

Skrevet

Mange som heter Mick i norge eller?? Leste at guttenavn som begynner på R er de mest belastede i kriminelle miljøer. Sånn som nevnt før her Roy, Ronny, Robert, Roger osv.

Jeg har hatt navnet klart i snart syv år, og vi skal ha en jente som forhåpentligvis IKKE blir kriminell:)

Skrevet

Vi skal ha en gutt og han skal hete Casper, vi har en gutt fra før og han heter Sebastian.

Skrevet

Som spesped. med spesiell forkjærlighet for de med adferdsvansker blir det vanskelig å ikke kommentere dette. "Jævelunger" er litt av en benevnelse. Husk at de er unger de også, og de har foreldre... Kanskje noen her inne også er forelder til en av de guttene og jentene som ikke er helt "A4". Jeg skjønner at det lett blir til at en bruker benevnelsen, og skal ikke komme her og kritisere. Men kan jo komme med en liten tankevekker. Jeg blir så lett glad i disse ungene jeg!

Skrevet

Innlegget om benevnelsen "jævelunger" havnet litt på feil plass. Har forresten navnet på babyen klar, det var vel det diskusjonen egentlig handlet om. Her blir man lett revet med! Vi hadde navnet klart før ultralyd, tro

Skrevet

Alt ble bare tull her... Hint om at jeg skal gi meg?

Skrevet

Nei, men vi var ikke sikre på slutten engang med vår første. Det haster jo ikke, og vil også gjerne se h*n før vi bestemmer oss selv. Er ikke alle som passer til alle navn...

Men vår første har dobbeltnavn der det 2. navnet er etter pappans mamma/bestemor, så regner med at det blir oppkalling etter mine besteforeldre på samme måte her. Har plukket ut ett navn som min farmor har valgt. Tror og håper det betyr noe for henne, for de betyr utrolig mye for meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...