Gå til innhold

Huff, hjelp, fra og ha vært kjempe glad er jeg nå litt deppa, gravid i permisjonstida, hva m penger???


jennifer

Anbefalte innlegg

Noen som kan noe om dette?

Ei venninne av meg sa i går, at i og m at permisjonen min går ut i Januar, og ny begynner 30 Mars, så får jeg 80%, av de 80 % jeg har fått nå...

Huff, sitter m nytt hus, og stram økonomi....

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg da ikke... Det står da i regelverket til trygdeetaten at fødselspenger også regnes som pensjonsgivende inntekt og dermed likestilles med arbeid... Nå skal ikke jeg påstå at du får 100%, du får ta en tlf til trygdekontoret å spørre :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida..det stemmer ikke...fødselspermisjon teller som inntektsgivende arbeid..så du har krav på det samme som nå i den neste permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym.... Du skriver at fødselspermisjon teller som inntektsgivende arbeid.. men dersom hun går på 80% nå i permisjonstiden, så vil hun bare få 80% av 80% når hun går ut i permisjon igjen......

 

De fleste jeg kjenner jobber hvertfall 100% i perioden mellom to permisjoner, sånn at de skal få opp grunnlaget.......

 

Men ta en telefon til trygdekontoret heller du, så får du et klart svar... Fint om du informerer oss her inne om hva de sier, sånn at vi får avklart dette..... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går direkte fra permisjon til permisjon mener jeg du får samme beløpet som nå, men om du jobber 2 mnd mellom så går de vel ut fra den lønna du har i de to mnd, og da får du også det samme som nå om du ikke har steget i lønn, da får du mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stemmer IKKE såfremt du er fast ansatt. du får samme beløp som du har nå. du taper ikke på å få to tette barn. jeg selv var kun i jobb tre måneder før jeg gikk ut i ny permisjon og jeg får samme grunnlag.

for å berolige deg selv kan du ringe treygdekontoret eller bruk kalkulatoren de har på internett siden til www.trygdeetaten.no. gå inn på der det står "jeg venter barn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...