Gå til innhold

hvor mye koster det og ha en baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er babyen min kun 4,5 mnd, og hvis du har utstyret, så koster det mye mindre enn dette.......Jeg også ammer! Tar et kjapt overslag - mulig jeg glemmer noe:

4 pakker bleier i mnd 150 kroner på Kiwi med bleieavt.

Stelleprodukter 150 kroner på de 4 mnd, bruker ikke mye

Ammeinnlegg 75 kroner i mnd

Klær individuelt

uforutsette utgifter på f.eks apotek anskje 300 kroner i mnd i verste fall

Kan ikke komme på mer jeg! Si 700 kroner i mnd - dette er uten klær. Synes det varierer alt etter hvor mye jeg kjøper, hvor jeg handler og ikke minst hva jeg får!

babyen min er nå 3.5 mnd.. det jeg bruker penger på er bleier og litt kremmer...men ikke mye..klær har jeg fått så inderlig mye av..at jeg egentlig ikke hadde trengt å kjøpt noe enda..men har jo ikke klart la være. men man trenger jo ikke bruke mye liksom. 2000 i mnd er iallefall nok.. tror du kan klare deg på mindre og

Kommer jo veldig ann på hva du kjøper..Fins billige klær og dyre klær.Noen butikker har bleieavtale,noen ikke...

Og nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er,men de blir jo dyrere og dyrere i "drift"...He he...

De skal jo ha mat også etterhvert..Og da kommer det jo ann på om du kjøper eller lager selv osv...

Men vi bruker omtrent sånn av penger på gull:

(Han er 8 mnd og blir ammet,så vi bruker ingenting på mme)

6pk bleier 300kr

Grøt ca 100 kr mnd

Middag 12 kr dagen=372

Fruktmos 217 i mnd

Leker/bøker/musikk 700

Klær 1000(minst!)

Og i tillegg vil det jo komme barnehagepenger osv etterhvert...

Men som sagt,det kan gjøres dyrt og det kan gjøres billig:-)

Men du skal nok klare deg et godt stykke på vei med 2000 ja!

Helt enig med deg! Jeg har også fått masse klær, men likevel har jeg kjøpt inn ting selv!

Hvis du føler du har dårlig råd, og 2000 kroner er grensen, så synes jeg du er godt innenfor! F.eks er det kjempe mye fint babytøy å få kjøpt på tilbud både på Cubus, Lindex...osv.. når det er salt. Går jo an å planlegge litt.

Hvis jeg ser bort fra slike unødvendige kleskjøp jeg gjør til babyen, så har jeg aldri vært over 1000 kroner i måneden til henne. Da ser jeg helt bort i fra utstyr.

Annonse

Hei Lorang:) Vet ikke om du husker meg, men jeg husker deg godt fra BIM når vi gikk gravide:) Håper alt er bra med deg og den lille? Vi koser oss masse nå, endelig er kolikken over og Alexander blir 5 mnd på tirsdag! Bobler over av morslykke om dagen, han blir mer og mer morsom for hver dag som går:)

Til HI, tror dere skal klare dere fint for 2000,- i måneden, hvis utstyr er i hus da:) Stort sett bleier som koster og med så fine bleieavtaler er jo ikke det dyrt.

Ja,så kommer jo sanitære ting,som jeg ikke husket på engang..

Ammeinnlegg for ca 60 kr pakken.

Solkrem eller kuldekrem 50 kr mnd

Apotekvarer...

Huff,blir mye mer enn man tror ja...

Men som sagt,du klarer deg godt med 2000 i mnd..

Annonse

Vi har en pjokk på omtrent 5 mnd, og kommer overhodet ikke opp i 2000 i mnd.... Var en del engangsutgifter, men fast i mnd er det stort sett bare bleier og noe klær. Fullammer fremdeles, men klarer ikke helt å se at det skal bli de helt store utgiftene på mat i fremtiden heller. Det går an å gjøre ting billig.

Vi kjøper klær på H&M, der er prisene helt overkommelige, evt sparkjøp som er enda billigere. Er ikke noe vits i å kjøpe mye på en gang, da de har en tendens til å vokse mye det første året.

Av kremer bruker vi fremdeles bare sinksalve, som vi kjøpte før han kom, men det er vel inviduelt med tanke på sensitiv hud osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...