Gå til innhold

mistet voffsen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 hunder, da jeg ble gravid satte jeg den ene vekk på for til en veninne av meg..Det er en super aktiv hund som krever utrolig mye å hun skulle trene den slik at det jeg hadde begynt på holdt seg ved like..

Fikk en melding av henne i går om at hunsen hadde stukket etter en katt å at hun nå satt hjemme å ventet på at han skulle dukke opp igjen.. HALLO,, De har akkurat flyttet, hunden har bodd der i 3 dager..Han aner jo ikke hvor han er.. blir så jæv... forbanna.. Nå har jeg akkurat snakket med poltiet å de skal se etter han...Drittkjerring..hun sitter faktisk hjemme å venter at han bare skal dukke opp lissom...

Møkk.. Må nok ut å lete selv tror jeg..

Gi en lyd hvis dere ser en løs hund i Bergen,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes jo veldig ansvarsfullt ut...Få tegn tyder på at jeg ville fortsatt å latt henne hatt dyr etter noe sånt. Får håpe hunden har halsbånd eller mikrobrikke så du eller hun får beskjed om noen finner den i hvertfall..?

Skrevet

Blir veldig provosert av din venninne. JEg har en Rodesian Ridgeback som ofte løper etter katter etc. Da er det jo bare ut å lete. Kan jo ikke sette seg ned å vente på at den skal finne veien hjem igjen uansett hvor lenge den har bodd der. Hennes oppførsel er jo forkastlig. Fatter ikke hva hun tenker på.

Håper du finner ham

Lykke til.

Skrevet

Hunden finner uansett ikke veien hjem om den ligger påkjørt i ei grøft.. Klart man må ut å lete om hunden er stukket av!! Har selv hester og hunder, og selv om de stort sett ikke stikker av, så skjer det jo å det første jeg gjør er ihvertfall ut å lete! Uansvarlig menneske sier jeg bare.

Skrevet

akkurat kommet hjem etter å ha letet etter han i noen timer, ingen spor etter han enda.. han er tattovert i øre, men det hjelper lite hvis han blir påkjørt eller noe..

har ringt poltiet å de ser etter han så det er bare å krysse fingrene å fortsette jakten i morgen..

Skrevet

Noe nytt om søte hunden?

Skrevet

Skjønner godt du er fortvilet, men håper virkelig at du har funnet vovsen din nå!!! Jeg vet akkurat hvordan det føles, og det er helt forferdelig. Hunden vår stakk av for et annet familiemedlem en gang, og jeg var løp rundt og lette og spurte ALLE jeg kom over på min veg. Spurte også en narkoman/alkoholiker, og han hadde opplysninger som ledet oss på rett vei. Dette førte til at vi fant hunden vår et stykke fra en veg, skadet og blødende etter å ha blitt påkjørt. Hun hadde lagt seg ned og var svært forkommen. Hadde underveis fått opplysninger fra politiet om hun var observert påkjørt, men hadde haltet videre fra de som stoppet.

Så om du ikke har funnet den igjen enda, gi ikke opp, spør alt og alle. Oftest er det barn som får seg at det tusler en løs hund rundt, og kan fortelle retning etc. Legg gjerne igjen en jakke eller lignende som hunden kanskje finner frem til. (Det har hjulpet oss før, hunden holdt seg da ved jakken.)

Masse lykke til

Skrevet

stadig ingen hund.......

ingen jeg har snakket med som har sett han heller.....

Skrevet

Fy søren for ei kjerring! Lite ansvarsfølelse der tydeligvis! Skal du som gravid løpe rundt og lete?? Har hun ikke samvittighet..? Hun har jo tatt på seg en oppgave og da bør hun fullføre den - i "gode og onde dager".. Det følger faktisk med en god del ansvar, men det ser det ikke ut som hun bryr seg om.. Lykke til! Håper hunden din dukker opp snart!

Skrevet

Tips: Her i Oslo/Akershus ville i hvertfall følgende vært gjeldende:

- Kontakt kennler i nærheten

- Kontakt Viking/Falken

- Bruk lokalradioen

Og masse lykke til!

Skrevet

grr..kjennre jeg blir forbanna!

dyrevennen som jeg er, har ikke hund da men en nydelig skogskatt som jeg er veldig redd for.

hadde ei vennine av meg passa på katten min og ikke giddet og lete etter henne hvis hun forsvant , ja da hadde sett rødt!

noen har tydligvis ikke peiling på dyr i det hele tatt.

håper inderlig du finner hunden din og at den er helt okay.

stakkars ikke lett og finne veien hjem når man er på en ny plass!!:-(

Skrevet

Masse lykke til til deg! hunden kommer tilbake skal du se! på en eller annen måte, det er rart med det=)

Men ta kontakt med falken, viking, og kenneler, sett opp lapper, og ikke la din veninne passe hunden din mer!

Jeg har selv en stor aktiv hund som trenger mye trening. Jeg orker ikke trene agility med han for tiden. men jeg trener masse lydighet. ( samboern min trener agility) vi har han sjeldent løs, siden han stikker av, og de som passer han for oss enkelte ganger( min far f.eks) han har fått streng beskjed om å ikke ha han løs!

Men lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...