Gå til innhold

har noen vært på ultralyd i uke 7?

prinsesse fiona

Anbefalte innlegg

Noen som har vært til ultralyd så tidlig i svangerskapet? Hva fikk dere av opplysninger?

Jeg fikk mast meg til en time til ultralyd på sykehuset. Er 7 fullgåtte uker. Fikk en uerfaren doktor som jeg tror var veldig nyutdannet. Hun virket så usikker at hun bare gjorde meg mer usikker da jeg reiste derfra.

Hun trodde hun kunne se hjertet men var ikke usikker men dette var normalt da det er tidlig å se dette. Hun sa det så ut som fosteret var en uke mindre enn det det skulle være, men rota veldig med terminen og hvor mange uker jeg var. Måtte stadig se på "terminhjulet" og var veldig usikker.

Drev på lenge med den innvendige ultralyden - sikkert 5 minutter uten å si noe som helst. Ble helt nervøs av det. Sa ikke noe etterpå heller, men at jeg skulle få ny time etter 14 dager - hvorfor vet jeg ikke. Hun snakka noe om at fosteret lå på 86 og 92. Tallene sa meg ikke noe. Noen som vet hva målene er? Stemmer jo ikke med millimeter - her ble jeg også noe usikker.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde blødninger i uke 6. Legen min ringte sykehuset for å høre om jeg kunne komme på ultralyd. Gynekologen der sa at jeg måtte vente en uke, ellers kom han bare til å gjøre meg forvirret. Så jeg ventet til uke 7, og fikk en fantastisk stund. Så hjerteslagene og den lille. Gynekologen sa at en uke tidligere, så ville vi kanskje ikke ha fått sett hjerteslagene, og det ville ha gjort meg bare mer usikker.

Så kanskje du er i uke 6 ?? - og litt for tidlig ute på UL.

Det går sikkert bedre neste gang. Prøv å slappe av. Den nye timen fikk du sikkert fordi det da vil være letter å se fosteret.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm høres ut som om hun ikke helt visste hva hun drev med ja. Ta den neste sjekken du og sats på at det ble bedre.

Vi var inne denne uka. Jeg var også 7 uker og vi så 100% sikkert hjertebank. Hun målte den også til ca 5-6 mm. Min gynekolog er veldig dyktig og vet hva hun driver med. Vi skal tilbake om fire uker. I og med at vi mistet i uke 10 sist så synes jeg det er betryggende med en sjekk til.

Lykke til og alt er sikkert bra.Det er ikke mye de ser så tidlig..... jeg synes det var mest flimmer jeg....men hjertet så vi tydelig og det banket....Så nå gleder jeg meg til neste gang og da får vi se mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd pga tidligere sa, og fikk se hjertet slå. Og "fosteret" var da ikke mer enn 3 mm. Jeg var da 5-6 uker på vei. Så det kan hende se ser noe før uke 7. Vet med sikkerhet at jeg ikke var 7 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...