Gå til innhold

Oktober: Har dere valgt navn til babyen??


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er RÅDLØS, finner ingen jentenavn som meg og mannen enes om, sist gang hadde vi navn klart når første UL var overstått, nå er det 9-10uker til termin og fortsatt navnløs.......

MAnge sier jo at man kan vente til babyen kommer ut osv. men jeg vil finne NÅ!!!

Så av nyskjerrighet spør jeg dere om dere har valgt navn? Og hva navnet blir hvis dere har valgt... Trenger tips til fint enkelt internasjonalt jentenavn som ikke "alle" har. Flere i min situasjon og??

 

Takker for maaaaaaaaaaaaaange svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett å velge navn nei...

Vi venter gutt og har heller ikke bestemt oss.Tenker på Henrik eller Marius.

Har en gutt fra før også, men dersom jeg hadde ventet jente ville jeg ha kalt henne Amalie. Det er så fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, motsatt hos oss da, hadde det blitt gutt denne gangen hadde navnet vært klart her og, Dennis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samma sits.. e helt lost på jentanamn.. vill ha ett namn som funkar både i Sverige o Norge samt internationellt iom att vi bor i usa. Men jag kan inte finna ett endaste. Hade jag fått en gutt så hade han fått namnet Lucas.. vilket jag tycker e nydeligt. Men men.. det ska inte vara lætt inte.. Lycka till ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo nevne de jentenavnene vi tenkte på, så får du se om noen av de faller i smak:

Celine

Victoria

Katharina

Cassandra

Linnea

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestemt oss for at gutten vår skal hete Tobias. Dette ble bestemt lenge før vi planla å bli gravid, og faktisk hadde vi snakket om navnet før vi ble sammen. Jeg falt så for det navnet for syv år siden, da jeg jobbet i en barnehage i Bergen og oppdaget navnet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi venter jente og står nå mellom emely og julie...

Jeg liker Hedda og Vilde også, men mannen min er uenig der...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår skal hete Julie :-)

 

(Hvis det hadde blitt en gutt skulle han hete Mikkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår skal skal hete Mathilde etter oldemoren sin, om det plutselig, mot all forventning, skulle dukke opp en gutt, blir det kanskje Mathias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det kommer en gutt skal han hete Birk!

Dersom jenta kommer er vi litt mer i tvil....

Begge liker;

Ine ...

Tuva ...

Tilde...

Så da gjenstår det å se:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så internationale navn men...

Jenta vår skal hete Oda*

Skulle det vise seg å være en gutt så skal han hete Ask.

 

Vi liker også:

Alma

Maiken

Linea

Alva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine navn, jeg har mest lyst til at jenten vår skal hete Mina, min mann er ikke helt enig... ENDA, he-he, overtale-overtale. Vil aller helst ha Mina Louise men det får jeg i alle fall ikke :( Kjipe mannfolk,he-he!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessa vår skal hete Amanda etter min manns mormor. Ville egentlig kalle vår første datter for det også, men den gangen fikk jeg ikke min mann med på det, så hun fikk navnet Suzanne, som jo også er internasjonalt.

 

Ellers synes jeg at Elizabeth, Victoria, Jennifer, Laura og Margareth er fine navn.

 

Lykke til med navnevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi får jente skal hun hete Ina. Det funker både på norsk og på svensk og på tysk, og det er ikke vanskelig på engelsk heller (veldig greit å stave med bare tre bokstaver!). Mannen min er amerikansk og han har tyske foreldre, så det har tatt litt tid for oss å finne navn også.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jenta vår skal hete Sophie, det har vært klart siden ultralyden. Syns det er søtt, enkelt og internasjonalt. I tillegg syns jeg det var viktig at navnet hennes passet med våre navn. Skulle det bli en gutt blir det Sebastian.

 

Lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille prinsesse skal heite Isabell, noko vi bestemte oss for så og seie med det samme vi visste det var jente. Faktisk kaller vi ho allereie Isabell. Og mormor skal brodere navnet på "hentekla" ho driv og strikkar:) (Får håpe det ikkje kjem ein gut no då, litt kjedelig etter all strikkearbeidet;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...