#butterfly# Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 På ultralyd i uke 17 så sa jordmor at det var en gutt.. hun var ganske sikker.. Har vært på kontroll på sykehuset i dag pga. trodde jeg hadde lekket fostervann. Lå med sånn "hjerteovervåking" av babyn i 20 min. Da var den rundt 155-160 slag sånn nesten hele tiden. Bare et par ganger den var nede på 145.. tenkte på at var det ikke sånn at ofte ligger gutter under 140.. Uansett moro å tenke på, man kan på en måte aldri være helt sikker. Jeg er 28 uker på vei! Han lå med bena i kors, med hode ned og beveget på tærne:) Moro å se! Gyn undersøkelsen derimot var ikke videre morsom.. ligger og skrever i spottlight vendt mot døra.. uff. Blir helt flau av å tenke på det. .....og verre skal det jo bli... sukk. .
ina:) Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 nei det er ikke veldig festlig å ligge der å skreve, men kan love deg at var det noe jeg ikke tenkte på under forrige fødsel var det skreve eller ikke skreve,det siste en tenker på da er sånne ting for det eneste man ønsker da er jo å få nurket ut å hilse på det Lurte bare på en ting, hvorfor trodde du at du hadde lekket fostervann? Hordan vet man om det er fostervann man lekker eller bare sånn "vanlig lekasje" som man kan gjøre når man er gravid? Min forrige fødsel startet med at vannet gikk, ingen tvil om det for jeg lå plutselig å "plasket i en dam" i sengen, men lekking derimot lurer jeg litt på......
#butterfly# Skrevet 19. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2006 Hei. Jeg trodde vel egentlig ikke at det var fostervann... men lurte vel egentlig på om det kunne være det.. Jobber selv på sykehuset som sykepleier så jeg ringte bare ned på fødeavd. for å forhøre meg. Jeg har to ganger denne uken opplevd at det har kommet noe vannlignende ut av kjeden som ikke er urin, det er så tynt flytende at trusa blir helt våt og det renner nedover lårene.. siden jeg har hatt det to ganger ville legen sjekke at alt var lukket og i orden + målte fostervannet.. Hun tok noen prøver under gyn undersøkelsen men kunne forsikre at alt var lukket og bra. Hun sa at det sikkert var en type konsistens på utfloden som for meg var veldig uvanlig. Og hun trodde nok at det var helt ufarlig. Ja, jeg husker selv fra forrige fødsel at ikke "skrevingen" var så betydningsfull på slutten.. men jeg likte ikke da og gå rundt, eller ligge splitter naken. Ville ha på meg en bh og en skjorte.. det vil jeg denne gangen også, tar bare av bh når babyen kommer jeg Fødsel er en naturlig ting.. men jeg liker å ha på meg noe, hvis ikke blir jeg bare stresset:) Er kanskje litt rar. .
Lystpåentiljeg Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Synes ikke du er rar stjernebaby:), skjønner ikke helt hvorfor man plutselig skal begynne å sprade rundt naken. Jeg har tenkt til å ta med litt eget tøy til "den bruken" om ikke jeg får noe på sykehuset som jeg liker.
Lystpåentiljeg Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Glemte å svare på det jeg skulle! Jeg venter gutt, og pulsen ligger rundt 144.
ina:) Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 så godt at alt stod bra til og at alt var lukket.... Nei du er ikke rar siden du liker å ha på det noe!!Nakenhet i en fødselsituasjon er ikke like komfertabelt for alle og det er viktig å respektere, så bare ha på deg det som føles riktig for deg du
#butterfly# Skrevet 19. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2006 Hei viventeridesember:) Takk for svar,det var vel egentlig det jeg lurte litt på pulsen.. Legen sa hun ikke kunne garantere gutt siden han lå med bena i kryss, man hun trodde hun så at det var en gutt da.. bare jeg som tenkte litt på den pulsen.. Forrige var en gutt, han lå på sånn midt 145.. Bare en ting å gjøre.. vente i 12 - 13 uker til....
ina:) Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 var det deg som skrev dikt til mannen din stjerne.......? Ville bare si at det var en høydarer!!!Knallbra, det hadde alt. Jeg både lo og gråt:)Flink til å formulere og ordlegge deg du... Ville bare si det...
#butterfly# Skrevet 19. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2006 hei Ina.. Ikke så mye å gjøre en lørdagskveld du heller:) Ja det var meg det.. hi hi.. koselig at du likte det.. Viktig å dra litt på smilebåndet også Syns nå det er litt moro med de anonyme som bare MÅ også.. hi hi.
ina:) Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 nix, lite med sprell på lørran nå for tiden :)dette svangerskapet er så annerledes enn forrige gang, er så mye mer sliten og trett. Henger vel også sammen med at jeg nå også har en aktiv toåring som krever sitt men nå er det sengetid for meg hi hi.... er våken "tusen"ganger om natta for å tisse, samtidig som jeg sover lett som en fjær og våkner av ingen ting. Slitsomt det å hele tiden få søvnen avbrutt. Så når samboer nå er på jakt denne helgen benytter jeg anledningen til å legge meg enda tidliger enn ellers ( han syntes jeg er så sær for tiden som bare er opptatt av å få nok søvn og hvile he he ha en fortsatt fin kveld stjerna
Spunky, fikk gutt 11.1.07 Skrevet 20. august 2006 #11 Skrevet 20. august 2006 Var selv på UL sist onsdag. Jordmor var helt sikker på at vi venter gutt. Har tydelige bilder av "beviset" på det. Da jeg var på kontroll hos jordmor i slutten av uke 15, hadde han en hjertelyd på 160. Så det er nok veldig individuelt hva hjertelyden ligger på i forhold til kjønn. Datteren min lå på 146 i snitt da jeg gikk med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå