Gå til innhold

kan noen fortelle meg hvordan man teller mnd i et svangerskap???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. var ei som hadde lagt ut en fin liste over hvordan man teller mnd i ett svangeskap. hadde vært kjempe fint om ho kunne legge den ut igjen. jeg er 26 uker nå, og teller man vanlig vil det si at jeg er 6 og en halv mnd. dvs at jeg har igjen to og en halv til termin. men det blir jo feil fordi det er igjen 3 og en halv mnd til jeg har termin 1 desember. hehe:) ha en fortsatt god kveld!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-4 uker: 1 mnd

5-9 uker: 2 mnd

10-13 uker: 3 mnd

14-18 uker: 4 mnd

19-22 uker: 5 mnd

23-27 uker: 6 mnd

28-32 uker: 7 mnd

33-36 uker: 8 mnd

37-40 uker: 9 mnd

Skrevet

Hehe, jeg svarer konsekvent uker jeg. Synes folk må begynne å lære seg det snart :o) Da jeg var 20 uker sa jeg halvveis, nå er det uke 23 (legger til "av 40" hvis folk ser spørrende ut).

Skrevet

jeg teller måndere som vanlig jeg...jeg har termin den 20 desember,å da er det jo akkuratt 4 mnd igjen,å da sier jeg jo at jeg er 5 mnd på vei...å hvis de som spørr kan det der med uker,så sier jeg at jeg er i uke 23...men jeg følger ikke den planen om hvor mange uker pg måneder,for den blir da feil...for da høres det ut som vi går gravid i 10 mnd...for den sier jo at jeg er i 6.måned...å da vil jo folk tro jeg har i november...nei jeg teller uker fra 1 dag mens...å måneder fra terminen...så idag er det akkuratt 4 mnd til termin:)har gått fort faktisk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...