Gå til innhold

til dere som har barn fra før....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noe som jeg alltid har lurt på...

 

er det noe i den myten; om at enn får jente hvis enn har sex to dager før el, og så har opphold, og at det blir gutt dersom enn har sex samme dag som el???

 

Stemmer det? Dere som har jenter hadde dere sex to dager før el, og så opphold til etter el? Heter jo at jente sædcellene lever lengre enn gutte sædcellene................lurer på hvor godt dette stemmer:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ganske sikker på at jeg hadde eggløsning samme dag som vi hadde sex - og det var lenge siden forrige utskeielse og det ble ikke mer sex på en stund heller.... Det ble en suveren jente. Men jeg tok altså ingen eggløsningstest, men har veldig regelmessig menstruasjon og har lenge kjent sånne stikkende eggløsningssmerter.

 

Myten eller kjerringrådet baserer seg jo på statistikk, så det er sikkert ikke dumt å følge teorien om man sterkt ønsker det ene eller det andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde sex på el-dag! på kinesiske kart skulle det bli gutt, jordmor mente gutt pga fosterlyden, lege som tok ul i uke 15 sa gutt. Men en nydelig datter fikk vi :)

Er nå gravid igjenn, å hadde sex før el så blir spennende å se hva det blir denne gangen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laboratoriforsøk viser at x'er lever lenger enn y'er, men y'er svømmer fortere, så det er ikke bare en myte du viser til. Men å øke sannsynligheten for gutt eller jente, er jo ikke det samme som at det alltid vil stemme...

 

Selv har jeg en eneste gutt og fire jenter. Gutten ble til etter sex 4 (kanskje så mye som 5) dager før eggløsning. (Han var ikke helt planlagt... prøvde "sikre perioder" som prevevsjon, og dette var liksom siste noenlunde sikre dagen i syklusen). Alle jentene er bedre planlagt og ble til etter sex ved eggløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...