Gå til innhold

lillegutt har ikke tid til puppen:( litt fortvilt.

Anbefalte innlegg

Ja vi hadde da puppenekt for noen uker siden, men mest på bare ene puppen. Sånn har dte vært siden han var baby men nå var det stopp. Har pumpet den puppen og lagt ham til om natta.

Men nå skal han ikke ha noen av dem. Har prøvd å legge meg i senga, skrudd av lys, ja prøvd alt men alt er jo bedre enn mamma og mat. Han blir rasende når han ser puppen rett og slett.Prøvd å amme sittende men det skal han ikke. Gir ham vann på flaske og det vil han ha. Deilig og tygge på den.

Må jo få i ham mat.. i dag tror jeg han har spist 4-5 ganger av puppen. Skal jeg bare pumpe meg over en periode og gi på flakse? Han får grøt til kvelds med utpumpet mm.

Litt fortvilt og førstegangsmamma så ikke så mye erfaring og rutte med.

Han er 6 mnd.

Fortsetter under...

Har du mensen? Kan du vaere gravid? For begge kan forandre smaken paa melken. Tett i nesa? Har han blitt skremt ved brystet?

Ellers pump og gi flaske, og amm paa natta, ja, ellers er eventyret fort ute... Og proev med puppen rett etter hver lur paa dagen. Fjummsi har tidligere fortalt at hennes barn duppet kort mange ganger i loepet av dagen istedenfor et par lange, for aa overkomme puppenekten (de holdt paa i 7mnd! Og fjummsi ammer enda...barnet er 19mnd naa)

ja har nettopp hatt mensen.. har ikke tenkt over at dte kan være det engang.. Vil jo gjerne amme ham hvertfall til barnehage start. Nå fullammer jeg vel ikke siden han får ett grøt måltid men vil amme så mye så mulig. Får heller legge ham til i søvne når han sover på dagen. Merker at det blir verre om jeg drar noen plass. Skulle prøve oss på en tur på hesteshow i sted , men måtte dra hjem da han plent nektet. La oss i senga og lå der vel 1 time før han plutselig drakk. Da var det 5-6 timer siden sist. Han er så tynn å liten fra før av at han trenger liksom maten.

Men hvis jeg pumper og gir fra flaske, kan det da hende at han ikke vil ta puppen etter det?

Guri for en sta unge:(

Takk for svar expat:) Du er virkelig god å ha:) Utrolig med viten du har om emne:)

Siden det har med smaken aa gjoere vil jeg anbefale at du gaar og stapper i deg en del hvitloek. De fleste barna liker det veldig. Gi litt til mannen din ogsaa slik at han ikke daaner ;). Kok litt pasta, skrell og grovhakk noen fedd hvitloek og surr dem i god olivenolje, hell over pastaen naar hvitloeken er gylden. Mmmm. Hvlitloeksbagett kan ogsaa vaere et alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...