Brillemamma Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Jeg sover så utroooolig lett for tiden. Ingenting skal til før jeg våkner. Får IKKE sove hvis sambo sovner før meg, for da hører jeg den tunge(som egentlig ikke er tung, bare jeg som reagerer nå) pusten hans. Kjører det en bil i rundkjøringa 2 km vekke så våkner jeg.. Og så ligger jeg å irriterer meg over alle mulige slags lyder..Som tydeligvis bare jeg hører, for sambo hører de iallefall ikke..hehe, er jeg begynnt å bli gal?? Gleder meg til å få tilbake den ordentlige søvnen min... Om det noen gang skjer da..
Silje_33 Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Ja, samme her. Ligger og vrir meg fra side til side og sover lett og urolig. Føler at jeg ikke får slappet helt av. Magen er i veien, av og til er det smerter på gang - så generelt sover jeg dårlig. Er glad jeg bare skal jobbe 1,5 uke til! Så kan jeg sove litt på dagen.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Ikke bra rett og slett:( Må bli flinkere til å sove på dagen heretter .. blir jo helt utslitt..
Gladpia og Adrian 21.08.06 :o) Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Jeg sover kjempedårlig om natten.. smerter/tak i rygg/mage og tisser hele tiden ( nå kan han bare komme ut snart.. Ganske så lei denne magen ( kos med spark og alt det der, men, nå når vondtene er begynt å komme er jeg blitt veldig utålmodig..
Tiddelidu Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Søvnen er faktisk veldig bra om dagen. Er oppe og tisser opptil 6-7 ganger, men sovner igjen liker herlig. Tror jammen jeg er av det heldige slaget. Tar litt tid å få lagt meg til rette, snudd meg og sånn, men når jeg sovner så sover jeg godt til langt på formiddagen.
Gjest Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 søvn? fins det noe som heter det da?? har lite av det gode søvnmønsteret for tiden.jeg som kan sove dagen lang har nå vært våken natta lang...ikke fordi jeg ikke vil sove,men fordi jeg har fryktelig vondt,og våkner av at jeg rører meg...men etter noen dager er jeg så utkjørt at jeg som regel får sove noen timer i strekk...skal bli godt å få sove ja...jett om jeg skal nyte det....
Gjest Skrevet 19. august 2006 #7 Skrevet 19. august 2006 den er stort sett elendig den ja.. bortsett fra i natt da jeg sov som en stein av en eller anenn grunn:-) bare avbrutt av et par tissepauser, men jeg sov kjempegodt der emellom! utrolig..
semilla83 Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 jeg sover nesten ikke noe i det hele tatt jeg heller, sover så lett, og etter ca 2 timer har jeg så vondt i ryggen... hele ryggraden låser seg liksom. så da er jeg våken i 3 timer før jeg sovner litt igjen... har jobbet 100% fram til nå, men nå ble jeg aktivt sykemeldt pga søvnmangel :-(
Ruth-Lina Skrevet 19. august 2006 #9 Skrevet 19. august 2006 Jeg er så heldig at jeg sover hele natten jeg.Er kun oppe en gang for å tisse:-)
apekatten Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 Jeg har sovet dårlig lenge, men det er fordi jeg føler jeg ikke får puste. Nå støtter jeg meg opp med puter slik at jeg ligger i oppoverbakke og det hjelper veldig. Nå sover jeg bedre. Har termin 14 sep.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 19. august 2006 #11 Skrevet 19. august 2006 Usj, søvnkvaliteten har falt betraktelig her i gården de siste to ukene. Er et j.. styr å få bukta seg i ei god sovestilling; les på sida. Men, etter ørten uker og måneder der jeg kun har sovet på sida har hoftekulene begynt å protestere litt. He, he, kjennes ut som om hoftekulene er på tur gjennom -skålene, eller noe i den duren. Skjønner nå veldig godt at det er ubehagelig for pleietrengende å ligge på samme måte alltid og bestandig. Vel, man kan jo snu seg da, men.. Skjønt snu og snu, fru Blom.. Er jo ikke akkurat det mest grasiøse dyret i arken lenger... Før hadde jeg mer med å jumpe rundt i en bevegelse, men nå.. He, he, he, blir nesten litt irritert! Er jo en prosess av det mer kompliserte slaget å snu seg fra høyre side til venstre, eller omvendt.. Og, osm mange andre har vært inne på; dobesøk... Gjerne melder behovet for et slikt et seg like etter at jeg etter mye møye og stort besvær har klart å finne ei god stilling.. Og så er det på 'an igjen.. He, he. Opplever også at selv om, eller kanskje akkurat på grunn av, at søvnkvaliteten er så mye "dårligere" enn til vanlig har søvnbehovet økt. Tydeligvis prøver kroppen å bøte på dårligere kvalitet med kvantitet! Vel, trøster meg med at om maks 2 og ei halv uke er det forhåpentligvis litt lettere, men da er det vel et annet element som er utfordrende for nattesøvnen...
cielo *to barns mamma* Skrevet 20. august 2006 #13 Skrevet 20. august 2006 Nei, sover veldig dårlig om natten nå, gjort det en god stund. Legen sa at gravide sover ikke på natten på slutten, og sånn er det bare. Er jo naturen som er helt genial og forbereder oss på tiden etter fødsel, for da må vi jo opp flere ganger om natten og amme. Det er heller ikke så gunstig for den lille om mamma sover som en stein så derfor begynner vi å sove lett allerede nå. Er utrolig irriterende nå, men hjelper å tenke på at det er en mening med det :-)
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 20. august 2006 #14 Skrevet 20. august 2006 Nattesøvnen har ikke vært god på lenge. Og våkner kl seks hver morgen selv om jeg er dødtrøtt. Tar det litt igjen med å sove litt på dagen hvis jeg klarer å sove da. Men er i det heletatt i underskudd på søvn!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #15 Skrevet 20. august 2006 Det er helt merkelig, men jeg sover faktisk godt. da jeg var høygravid med Lisa, sov jeg omtrent ingenting på denne tiden. Kan hende det har noe med at det er mer slitsomt å være i denne tilstanden med en datter på 21 mnd enn det var å bare være helt for meg selv. Jeg vet ikke, men uansett sover jeg godt og sovner igjen med en gang etter "tissepausene":) Håper det varer...
tira fødte 24/08 Skrevet 20. august 2006 #16 Skrevet 20. august 2006 elendig.... når jeg skal stå opp om morningen er det såvidt jeg klarer å gå. hele kroppen min har lissom stivnet til...
hemmeligvemmelig Skrevet 20. august 2006 #17 Skrevet 20. august 2006 Vi har en do-bok. Doboka blir som regel brukt på fest; når folk er litt på en snurr kan de skrive sine kloke fylletanker i doboka, og dette er til tider ganske god underholdning. Jeg vil nå begynne å bruke doboka til å sette en strek for hver gang jeg er på do i løpet av natten, for jeg holder på å bli GAL! Og det er bra irriterende å komme på do, fordi jeg må tisse sååååå fælt, også kommer det tre dråper! Er det mulig? For en dustekropp da, skjønner den ingenting eller?? hrmf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå