Gå til innhold

Var på ultralyd igår - fant ut hvorfor jeg blør! (samme som mars-klubben)


mamman_til_Noah_&_veslegutt!

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd igår, akkurat 11 uker. Lille spire var 4 cm, hjertet banker og h*n og har det bare bra, til tross for enda en blødning. Har tilsammen hatt seks blødninger nå.

 

Gynekologen fant ut hvorfor jeg blør. Det har løsnet en liten del av morkaken min (hvis noen husker det, så beskrev jeg denne delen som en blodklump på størrelse med en golfball i et tidligere innlegg, og trodde jo da at jeg spontanaborterte), noe som gjør at morkaken blør. 1/4 av livmoren er nå fylt med blod, men legen mente likevel at det kom til å gå bra med babyen. han sa at kroppen min kom til å suge opp en del av blodet, og at jeg sannsynligvis kom til å blø litt mer sånn at det fikk tømt seg.

 

Men jeg fikk streng beskjed om å ikke løfte, så han sykemeldte meg tvert (jobber i en interiørbutikk, hvor det er masse tunge løft). fikk til og med beskjed om å prøve å unngå å løfte Noah, noe som blir helt umulig, for han er bare 15 måneder... går sikkert an å begrense det noe, men er ikke til å unngå.

 

Så sånn var det. Da har det nok ikke vært tvillinger, som de først trodde.

 

Nå vil jeg bare at tiden skal gå!!! en snau uke igjen til jeg vandrer over i 2.tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott å høre at det ikke var spontanabort.. Kroppen ordner nok opp i blodet selv,, men ta legens råd så alvorlig som du kan (vet at det er vanskelig å la være å løfte på småen man har fra før)

 

Lykke til videre.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du ikke opplever morkake svikt,det gjorde en vennine av meg.. hennes morkake at delt seg i to, Det går fint hvis det blir i magen,men kommer noe ut så ender det med at det går galt enten at foster få rlite næring å dør eller at det kommer ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har jo heldigvis ikke delt seg i to da, det har falt av en liten bit. denne biten kom ut 21.juli, så når fosteret har det bra nå en måned etter, så betyr nok heldigvis ikke det morkakesvikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...