Gå til innhold

Regnes det som å fullamme.............????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regnes det som å fullamme, selv om man gir mme en gang i blant når man har barnevakt o.l.??

Skal jo være så sunt å fullamme, men blir det "ødelagt" liksom, om man gir litt tillegg nå og da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pr definisjon er det vel ikke fullamming så lenge barnet får noe annet enn morsmelk og evt tran/medisiner/vitaminer. Vet ikke om vann er "tillatt".

Men i praksis er det jo fullamming tenker jeg selv om det gis mme en gang i blant om man har barnevakt. Da er i hodet mitt "en gang i blant" ikke oftere enn annenhver uke eller noe - men det er meg.

Jeg bruker å si at Storesøster i praksis var fullammet til hun var nesten året, selv om vi begynte med fast føde når hun var 8-9 mnd (født 2 mnd prematur), men hun ville omtrent ikke ha noe før hun var året.

Skrevet

kjære vene, det er da virkelig å fullamme!

trodde fullamme var at barnet levde kun på morsmelk som næring, det vil si at mammaen har nok melk til babyen og ikke trenger å " spe" på med tillegg.

men at man en gang iblant, for eksempel hvis man skal bort, gir litt tillegg istedenfor å pumpe seg "ødelegger" da ikke fullammingen. barnet får jo fremdeles bare pupp til vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...