Gå til innhold

Valergan-fungerer det??????????????????? DESPERAT!!

Anbefalte innlegg

Hej! Jag skrev ett litet inlegg för en stund sen, där jag berättade att min son, 2,5 år, står opp kl 4.30-5 varje morgon. Det har han gjort i 1,5 år nu. Vi har fast leggerutin(sover m en gång kl 19) o sover hela natten. men han vil absolut inte sova längre på morgonen. Vi har en datter, 5 mnd som också blir väckt + oss föräldrar också. Jag är väl mest den som klagar o blir snart galen av att han står upp alltför tidigt pga att jag dels är vaken 2-3 ggr o natten(min datter er lite orolig just nu) o att jag ammar.

Vi blev rekommenderade(anbefalt) att kutte ut hans soving om dagen o lägga honom senare om kvällen, vart väldigt bestämt/konsikvent att han inte ska opp kl 5. Men inget funkar!! Han vaknar iallfall tidigt-en dålig ovana. När jag tog m honom till legen, sa hon att vi kunde prøva Valergan, ett antihistamin, som många har använt till sina barn då de fex ska snu sömnmönstret. Vi har prövat det nu i 2 dygn, i en lav dose, 2,5 ml-FUNKAR INTE!!! Jo, han sover till 5. Men vad är det??? Han är jätte trött igen kl 9 o det är vi föräldrar också...Resultatet blir att jag ständigt är irriterad både på min son o man. Det leder till att vi krangler nästan varje dag, bara för att jag inte får sömn.

Detta är så otroligt jobbigt. HJÄLP MEG!! Har någon av er prøvat ut det på nåt av eras barn?Jag blir jätte glad om ni kan ge mig svar!

Mvh;

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5985977-valergan-fungerer-det-desperat/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi fikk dosering på 3-5ml til vår jente på da 6 mnd!!!! Så prøv å øk dosen og evnt få den i han mens han sover...for hvis du gir han den på kvelden er kanskje virkningen ute til 5...Prøv å "lirk" det i han i 2 tiden;-) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...