Gå til innhold

Ang. trening


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har trent fast på treningsenter i over et år og er veldig glad i høypulstimer samt vekt på stang. Noen som vet om dette er farlig? Er det noen øvelser man absolutt ikke bør gjøre. Har blitt vant til å presse kroppen min, og mange av øvelsene vi gjør er jo litt vonde.

Håper på noen gode råd. Har lyst til å fortsette med treningen (la på meg utrolig mye under de forrige svangerskapene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening er bare sundt!!! Så lenge du ikke presser deg selv så du blir svimmel og føler ubehag er det ikke noe fare:) Stå på:)

 

Etterhvert som magemusklene trekker seg ut så kan man jo ikke ta vanlige sit-ups, men man kan trene de skrå magemusklene i stede for:)

 

Og vær litt ops på at muskler og sener blir litt mer tøyelige nå når du er gravid så du kan få lettere strekk skader, varm godt opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

driver endel med trening jeg å men har måttet trappe ned litt nå!

aerobic er ikke bra å heller ikke løfte vekter over hodet da kroppen blir presset sammen!

-så må man passe på at man ikke har max puls så veldig lenge.. du kan lese om trening på www.elixia.no.

bare søk på "gravid" oppi søkeviduet på sida der..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal passe på at du ikke har for høy tempratur over lang tid når du trener. Dette er fordi fosteret ikke greier å regulere tempratur. Hvis du får feber, blir man faktisk rådet til å ta febernedsettende med en gang - nettopp av denne grunnen.

jeg skal begynne med pilates neste uke. Det er en treningsform som spesielt anbefales gravide !!! :-)

Sykling, svømming, gåing, likedan - men være litt forsiktig med tunge løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på Elixia sine sider. Der stod det at man ikke skulle trene hvis man tidligere hadde hatt spontanabort. Betyr det at jeg ikke kan trene nå? Jeg kan ikke skjönne det helt. Greit nok hvis jeg gikk på höypuls og lignende med mye hopping og slik. Jeg har värt å trent nå et par ganger, ikke fölt noe ubehag. Hva tror dere de mener? Jeg tror ikke jeg klarer å gå i 9 mnd uten noen form for aktivitet, da tror jeg at jeg blir tussete. Skal uansett höre med legen min neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som instruktør på et treningssenter og har ikke fått beskjed av legen om å kutte ut treningen..(har hatt SA tidligere) Har Høypuls timer (men har valgt å kjøre uten hopp) og pilates.. Jeg merker at timene er tyngre å kjøre nå og blir veldig mye fortere sliten.. Derfor må jeg bare ta det deretter.. Dere som trener på div timer på senter burde si ifra til instruktøren at du er gravid og derfor tar det litt mer med ro til tider.. Jeg setter veldig pris på når " kundene" på timen sier ifra om slike ting.. Skjer det noe med deg da, er det lettere å vita hva man skal gjøre...

 

Drikk også masse vann og kjenn etter på kroppen din hva du orker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at å ikke trene hvis en tidligere har hatt SA først og fremst gjelder hvis en vet at SA skyldtes svakhet i livmorhalsen el. For de fleste gjør det jo ikke det, det var "bare" noe galt med barnet. Mistet selv i begynnelsen av uke 15 sist, men det viste seg at fosteret hadde dødd tidligere, kanskje så tidlig som uke 8. Jeg hadde jogget daglig i denne tiden, samt trent litt styrke, og noe av det første jeg tenkte etterpå, var at hvis det blir en neste gang, skal jeg i hvert fall IKKE være redd for å trene, for selv med et dødt barn i magen syns jeg jammen kroppen holdt utrolig lenge fast på den lille. (Selvfølgelig tar en noen forhåndsregler, ikke alt for høy temperatur, drikke mye, og så skal en vel helst holde pulsen på "klare å holde en samtale"-nivå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd. Har bestilt veiledningstime på senteret nå, sånn at jeg kan få alternative øvelser til hopping og andre ting jeg bør være forsiktig med. Godt å ha dette forumet her. Lykke til med graviditet og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høypulstimer skulle nok gå bra, men jeg ville vært litt forsiktig med corepulsen om jeg var deg. Det er jo veldig sterk trening på magen, og det ville jeg vært litt forsiktig med i 1 trim. Anbefales ikke å gå på mage/rygg for gravide heller har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...