Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Kan jordmor gjøre det? Eller er det fastlegen min? - Og er det nok at de sier det, eller er det til syvende og sist føden som avgjør om man skal igangsettes? Hva er gode nok grunner for å bli igangsatt?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Tror det skal mye til for å bli igangsatt!
Gjest Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Det er fødeavd som bestemmer det og det skjer nok bare hvis du har gått lenge over termin, har akutt svangerskapsforgiftning eller noe annet som tilsier at livet til en av dere står på spill hvis barnet ikke kommer ut fort.
m vestfold Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Legen din kan henvise deg til sykehuset med en rekvisisjon om igangsetting. Men jeg tror det er føden som til syvende og sist tar avgjørelsen. Hva som er gode grunner til å bli igangsatt kan være mange. Selv ble jeg satt i gang 3 uker før termin sistjeg var gravid. Da hadde magemålet flatet ut og det var litt lite fostervann. De var usikre på om morkaka virket som den skulle. Så da tok de ingen sjangser, babyen ville ha det bedre utenfor magen enn inni hvis det var tilfelle. Tror du at du har en god grunn til igangsetting, snakk med føden. Det er lov å bare spørre dem. Da slipper du å gå rundt å lure. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå