Gå til innhold

Varseltrekant på progestan??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Kjenner ikke progestan selv, men skal ta disse selv i neste uke. Det står ingenting på pakningen om at en ikke kan kjøre bil, ei heller noe varseltrekant her. Søkte litt rundt på nettet, og på www.legemiddelsiden.no står følgende om progestan og trafikkfarlighet:

4.7 Trafikfarlighed

Ingen mærkning.

Så en skulle tro du kan kjøre bil!!

Pakningsvedlegget er på nederlandsk, jeg skjønner ingenting av hva som står der.

Ja, tror det er varseltrekant på dem. Men tror man kan kjøre uten problemer etter noen dager eller når man vet hvordan progestanen virker. Så lenge man ikke er altfor trøtt da. Hvis du går inn på startsiden og søker på ordet progestan får du mange nyttige opplysninger.

Lykke til!

Klem

Hei.

Noen kan bli veldig svimle og trøtte kort tid etter innsetting av Progestankapslene. Derfor ville jeg ventet til jeg var framme på jobb eller tatt dem med en gang du står opp....

Ikke særlig trafikkvennlig å sitte i halvsvime og kjøre... :o) he he...

PS. Jeg har ikke blitt særlig svimmel, bare en gang i blant.

Det er varseltrekant på esken, men det er tydeligvis individuelt hvordan man reagerer på dette medikamentet. For mitt eget vedkommende er det ikke noe annet medikament som kan måle seg med dette hva negative reaksjoner angår, og jeg gruer meg som en hund til jeg skal begynne med det igjen i morgen. Jeg blir skikkelig utslått (sliten, ukonsentrert og fjern, samt deprimert/aggressiv) ved bruk av dette preparatet. Har vurdert å be om å få slippe og heller bruke CRinone, men har bestemt meg for å bite tennene sammen og gjennomføre behandlingene på det vis som sykehuset foreskriver. Nå har jeg jo ikke blitt gravid og har så langt "sluppet" å bruke det mer enn 17 dager (alltid mens på dag 17 etter frys), men har spekulert på hva som skjer dersom testen er positiv og jeg må fortsette i 10 uker...

Forhåpentligvis blir jeg bedøvet av lykkerus og alle problemer forsvinner, tjihi...

Hei. Sniker litt her inne jeg, selv om jeg egentlig er inne på 2. trimester. (etter et vellykket fryseforsøk!!!) Jeg har tatt progestan i 3 måneder (!) og kjørt bil hver dag. At det er varseltrekant er helt nytt for meg, men kan ikke huske at jeg sjekka så nøye heller. Syntes det er rart om klinikken ikke opplyser om det dersom man ikke kan kjøre bil. Var mye trøtt, men det var aldri noe problem å kjøre. Dersom det skulle bli et problem for deg, går det jo an å bytte til crione. Jeg måtte gå på de en periode fordi apotekene på Østlandet var tomme for progestan og det var ikke noe problem å bytte.

Ønsker deg masse lykke til, og håper inderlig at det går bra denne gangen!!

Annonse

Ja, de har varseltrekant.

Men jeg har kjørt 84 mil i helgen med de innbords!

Var litt i tvil. Men mamma som jobber på apotek sa at en skal følge formen, noen kan andre ikke. Jeg fikk tm låne hennes splitter nye bil ;)

Så er du i form til det, så er det bare å kjøre i vei!

Jeg hentet 120 tabl p å lørdag, fikk med et spes skriv...

" Bivirkninger som kan oppstå når en kvinne bruker progestan.

En tid etter man har tatt progestan, kan det forekomme korte perioder med tretthet og svimmelhet. Bedømningsevnen og reaksjonsevnen kan bli noe nedsatt. Det er derfor viktig at forsiktighet utvises ved bilkjøring og omgang med maskiner. (....)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...